Ga naar inhoud

Z4M Roadster project


Mare2014

Aanbevolen berichten

Z4M Roadster project

Sinds vorig jaar een Zwitserse Z4M Roadster in het bezit met behoorlijk wat werk, vooral optisch. Ben nu met de panelen bezig een aantal worden gespoten omdat ik de krasjes net te diep vind. Ik zal jullie via deze post de vorderingen met foto's laten meeleven ;-)).

 

Ik heb nu echter een probleem, wie weet hoe het zijachterscherm eraf moet en ook het liggende deel direct achter de softtop. Van het zijachterscherm zijn uiteraard alle boutjes al los maar iets houdt het tegen .... zie foto welke delen ik bedoel.

 

 

 

 

 

Z4 rear.JPG

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Mare,

 

Wat een leuk project! Een Z4M is leuk speelgoed weet ik gelukkig uit ervaring :-)

 

Ik heb dat scherm er zelf nooit afgehaald maar wel het dak. Wellicht is het de U vormige aluminum strip waar de stofrand van het dak in uitkomt? Die kun je van binnenuit vanuit de kofferbak losschroeven met 7 schroeven (even een Houdini houding in de kofferbak aannemen) en de uiteinden van die strip aan de B-stijl kant zitten vast in clips aan het scherm dat je los wil halen. Als alle schroeven los zijn kun je de alu strip uit die clips loshalen. Als je het eenmaal gedaan hebt is het heel simpel, en anders reken op een half uur klooien :-)

 

Een foto zegt veel meer dan alle woorden hierboven, kijk even naar de vele beschrijvingen die er zijn m.b.t. demonteren van het dakje.

 

Succes!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.