Ga naar inhoud

Ervaring gevraagd met hartop muur en of dakbeugels Z4


offshore

Aanbevolen berichten

Ervaring gevraagd met hartop muur en of dakbeugels Z4

Wie heeft er ervaring met het opbergen van je hardtop dmv wandbeugels ?

 

En bestaan er ook beugels zodat deze aan het dak kan worden gemonteerd ?

 

 

groet

Freddy

aangepast door offshore
Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Administrator

Voor aan het dak / plafond heb je een compleet liftje:

 

image.png.1d46878c63969f9729ec706993e7a609.png

 

Voor aan de muur heb je ook een bevestigingsmechanisme:

 

image.png.5fc18b85c936bfcc742375a06f755d71.png

 

MAAR, de standaard hardtophoes heeft een lus aan de bovenkant. Mijn hardtop staat al jaren op een paar zachte tapijttegels aan beide kanten en met de lus van de hardtophoes aan een stevige haak in de muur. Zonder de speciale muurbevestiging dus. Gaat prima.

 

Wat natuurlijk ook kan is een speciale hardtop trolley kopen. Daar kun je je hardtop zacht in neervlijen (als je het nog niet vertrouwt de je er wat extra verwarmingsbuizenisolatie om) en daar staat de hardtop zo in dat die verder niet beweegt. Als je voorziet dat je hem nog wel eens moet verplaatsen zou ik dat doen. Als dat niet nodig is volstaat dus een hardtophoes + stevige haak in de muur.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Op 16-11-2018 om 21:28 zei sandere39:

Dit is m, simpel dingetje maar werkt prima.

Voor drie tientjes mag je m komen ophalen

 

DSC_9884.JPG

 

Je beseft je toch wel dat met een dergelijke constructie je hardtop dan volledig rust op het raam van de hardtop. Dat was voor mij de reden om de hardtop nooit zo op de trolley te zetten die erbij kwam. Zo'n ruit kan aardig wat hebben, maar het volledige gewicht van de hardtop is volgens mij wat teveel. Ik vertrouw het in ieder geval niet.

 

Dit soort oplossingen zijn gemaakt voor de E36 cabrio versies (of hardtops voor de Z3), die onderaan de hardtop nog een strook van metaal hadden lopen onder de ruit.

 

Link naar reactie
15 minuten geleden zei Paco:

 

Je beseft je toch wel dat met een dergelijke constructie je hardtop dan volledig rust op het raam van de hardtop.

 

image.png.3a20089e1d9bc458927e4650d14a6013.png

Een stukje materiaal te verdeling van de krachten  dan kan t prima hoor.

 

 

ik heb er in ieder geval nooit ook maar enig probleem mee gehad.

 

aangepast door sandere39
Link naar reactie

@Paco, Ik geloof dat de druk op het raam er wel is, maar echt wel mee valt. De vorm van het geheel zorgt m.i. voor een redelijke verdeling van de krachten..

Eventueel zou het dat ook nog andersom ( raam boven) kunnen opstellen. Daar moet dan wel de standaard op aangepast worden.

Link naar reactie

Raam boven werkt imho niet voor de Z4 hardtop: het raam is het zwaarste deel van de constructie en met zo'n opstelling wordt het geheel topzwaar.

In de zomer slaapt de hardtop (in hoes) gewoon liggend tegen een muur, met wat bescherming bij de bajonetaansluitingen.

aangepast door Paco
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.