Ga naar inhoud

Wat een hoop foutmeldingen


Juriaan81

Aanbevolen berichten

Wat een hoop foutmeldingen

Wie o wie kan me op weg helpen met de foutmeldingen welke mijn verder heerlijk rijdende Z4 uitspuugt? Ik ben toch van plan om ze waar mogelijk te repareren.

Ik heb alles na de eerste keer uitlezen een reset gegeven en 1 week later weer uitgelezen. Onderstaande codes kwamen weer terug (behalve de code P0705)

Het is een hele lijst. Dank voor jullie reacties!


20 | Airbag warning lamp

De foutmelding geeft verder geen enkel detail weer. Het lampje op het dashboard brand ook altijd.

Op het internet kom ik ook niet echt verder. Hoe pak je dit het beste aan?

 

93DB/present | SIM: Control unit undefined status

Dit lijkt samen te hangen met de 20 / airbag warning lamp. Als ik hier lees dan zou het de module van de passagiersstoel kunnen zijn. Zijn er mensen die dit ook mee hebben gemaakt? En mogelijk een oplossing weten?

https://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=8570&hilit=airbag+light



13 CVM: Control button, short circuit when closing

Ik krijg een lijst met hits in Google met dakmotor problemen. Het dak van mijn Z4 gaat echter snel en zonder schokken open en dicht.

mogelijk een sensor in het dak welke af en toe sluiting maakt of op een andere manier een onverwacht signaal geeft?

Zijn er plekken waar de Z4 vaker problemen geeft en ik kan starten met zoeken?


611B / not present EPS: Steering angle

Een spannende reparatie hier gevonden. https://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=82880 Ik zie dat GuidoK internationaal ook actief is.

Wat betekent het "not present" ?

Wat zou ik moeten merken tijdens het rijden met deze foutcode?


5E24/not present ABS-DSC: Pressure sensor 
5E21/not present ABS-DSC: Pressure sensor 2

Bij deze fout gaat het ABS/DSC lampje en remmenlampje branden, samen met een piepje. Het gaat klaarblijkelijk om de druksensoren op de hoofdremcilinder. De fout is 3x opgetreden in totaal en is weer weg bij het herstarten. Ik denk eraan om de contacten eerst eens schoon te maken. Afgelopen week de auto nog maar eens ontlucht zodat er geen luchtbel voor een sensor kan komen. Ik had zelf het idee om het nog eens een tijdje aan te kijken. Overigens heeft een vriend met een E85 3.0 2003 hetzelfde ook 3x in het jaar.

Tips?


16 LSZ2: Wire / switch, turn indic. Sh. Circuit to earth
17 LSZ2: Wire / switch, main b. /headl. Fl, sh. Circ. To earth

Hier kom ik niet echt verder, behalve wat er staat. Het lijkt om een kortsluiting in de lampenschakelaar en/of knipperlichtschakelaar. Komt dit vaker voor?

De knipperlichten en xenon koplampen werken prima en ik heb geen lampjes vervangen.

 

3C EGS Gearbox switch (P0705)

Afgelopen maand 3x de auto gestart en direct de automaat in noodloop. Herstarten en alles is goed. De auto rijdt/schakelt daarna perfect.

Het lijkt erop dat ik sensor  24107507818 kan vervangen om het voorgoed op te lossen.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

^Waar lees je het mee uit? Die airbag storing zou je volgens mij gedetailleerder moeten kunnen uitlezen. Ik heb zelf geen uitleesapparatuur, dus moet afgaan op wat ik nij een ander zie.

 

Bij mij gaat ongeveer eens per jaaar een airbaglampje branden omdat de connector in de rechterdeur dan even wat contactspray nodig heeft. Als Roodkapje die storing uitleest komt daar iets veel gedetailleerders uit dan "airbag warning lamp", namelijk een duidelijke plaats waar het "mis" is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.