Ga naar inhoud

Wat vragen m.b.t de optiek van mijn z3


Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Wat vragen m.b.t de optiek van mijn z3

Hallo z-collega’s,

 

Ik heb een binnenspiegel met twee blauwe ledjes die op het dashboard schijnen. De spiegel is geen clownsneus en in de ETK zie ik dat de infraroodontvanger van de afstandsbediening in de binnenspiegel verwerkt zit. Ik denk dus dat de spiegel origineel is, maar de blauwe ledjes niet. Ik wil de ledjes vervangen door rood/oranje, zodat het een geheel is met de rest van de interieurverlichting. Iemand ervaring met dit soort spiegels? 

 

Verder heb ik een blauwe/groene lichting om de aansteker, maar is deze origineel niet oranje van kleur? Ik kan dit niet terugvinden in de ETK.

 

Verder heb ik een lelijke middenarmsteun in de z3, die met twee schroeven aan de middenconsole bevestigd is. Niet zo fraai dus. In de ETK zie ik dat er een opbergvak of asbak in het voorste deel van het langwerpige opbergvak achter de alarmlichtschakelaar past. Maar er zit ook een gat in het achterste deel van het langwerpige opbergvak. Ik zie in de ETK niets dat daarin past, met uitzondering van de bekerhouder die niet meer verkrijgbaar is. Heeft iemand suggesties? Ik ben een liefhebber van origineel/onverprutst. 

 

Heeft iemand ervaring met deze moffen voor de handrem en de schakelpook? Origineel is erg prijzig...

https://www.ebay.com/itm/TANIN-ROT-LEDER-SCHALTSACK-HANDBREMSMANSCHETE-passen-BMW-Z3-1995-2002-/391808171861?_ul=NL

 

Verder wil ik mijn pookknop vervangen door een zwart lederen exemplaar. Zijn de M pookknoppen van mb design (34 euro) een goed alternatief. Ik vind dat ze aan de bovenkant afwijken van originele exemplaren. Het leer lijkt wat geplooid te zijn en het schildje met het schakelpatroon wat groter.

https://www.mb-cardesign.nl/bmw/universeel-bmw/pookknoppen/pookknop-leder-5-mlogo-pook

 

 

tot zover mijn eerste vragen. Het onderhoud aan de BMW doe ik zelf, alhoewel hij de afgelopen acht jaar bij van Vuren in Reeuwijk onderhouden is. Daar heeft hij in februari nog een beurt gehad. Ik vervang binnenkort de bak- en diffolie voor de zekerheid en dan kan hij er weer tegen voor het komende jaar. Het is een exemplaar met enkele VANOS waarvan ik de rubbers zal vervangen door een setje van Beisan.

  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Heb je misschien een foto van je binnen spiegel?

Je bedoelt een subtiele verlichting die over het dashbord valt?

naar mijn weten is dit nooit origineel in de Z3 gebruikt.

 

De originele arm steun ben ik ook wel benieuwd naar! 

 

Bij de e30 wel is een imitatie set gehad van de pookhoes en handremhoes

Niet zo mooi wel origineel en wat geklooi om het mooi over het frame te lijmen.

Maar wel mooier dan origineel en kapot! 

 

Die poken zijn echt verschrikkelijk lelijk en nog goedkoper te bestellen in china.

De originele 5-bak M pook kost nog geen €60 bij de dealer.

Zeker de moeite waard om origineel te halen.

 

Mooi dat de auto goed onderhouden is en goed onderhouden blijft!

 

 

 

Geplaatst:

Dag Willem,

 

Ik zal een foto nemen van het spiegel en doorsturen aan je. Het is idd van die subtiele verlichting die recht naar beneden over de middelste ventilatieroosters valt. 

 

Ik zal zometeen ook een foto van de middenarmsteun sturen... 

 

De China-pookknoppen heb ik ook gezien, maar ik hoopte dat de knoppen van mb-design beter zijn. Niet dus. Dan wordt het idd. een originele knop van de dealer. 

 

Leuk dat je over de e30 spreekt. Heb altijd e30 gereden en geen mooiere sound dan het m20 geluid... Alhoewel de z3 ook heerlijk klinkt... Soms zelfs een beetje boxer-achtig...

 

Je moet die moffen dus om het originele frame heen lijmen? Hmmm... Mijn moffen zijn niet kapot, maar om de pook zit een tanin-rode mof en om de handrem een zwarte. Het lijkt me het mooiste om beide moffen in dezelfde kleur te hebben. Daarom wil ik mijn chrome pookknop ook vervangen voor een zwart lederen: Dan heb ik rode moffen en zwarte grepen (handrem, pook en stuur)... Een mooi geheel...

Geplaatst:

Dag Jan-Willem,

 

Ik krijg de foto’s niet geüploaded... het formaat blijft te groot... ik probeer het met een iPad maar het lukt niet... na het weekend ga ik verder... Mijn pook centreerde net niet meer. Dus hij centreert niet meer in de middenstand tussen de derde en de vierde versnelling... Ervaring mee? Het is erg koud in Limburg, dus dat heeft er waarschijnlijk ook mee te maken... De pook blijft voor de vijf staan, vanuit de één/twee gaat hij wél naar de middenstand. 

 

M.v.g

 

Rik

 

Geplaatst:

Het "probleem" van je pook zit hem in de borgstiften.

Die zorgen dat je pook netjes terug gaat naar het midden.

Helaas is dit niet te verhelpen zonder dat de bak er onderweg gaat.

 

voorbeeld is een Z3 2.8

#12 en #14.

http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts?id=CJ31-EUR-09-1996-Z3-BMW-Z3_28&diagId=23_1291

 

 

prachtig met die metertjes en een mooie kleur stoelen! 

 

De binnenspiegel is volgens mij niet origineel, al kan je die ledjes wel vervangen natuurlijk.

 

De armsteun lijkt wel zelfbouw, al lijkt die niet heel veel anders dan origineel.

 

 

Geplaatst: (aangepast)

Dag Jan Willem,

 

Dat wordt dan een middagje sleutelen... Maar goed, ik wil de bak sowieso servicen... Het leder is taninrood... Een originele kleur, een soort osserood. De metertjes zijn inderdaad mooi, maar hebben gele verlichting. I.c.m. de blauwe spiegelledjes en de oranje dashboardverlichting een beetje te veel kleur naar mijn idee... 

 

De binnenspiegel is wellicht niet origineel, maar in de ETK zie ik dat de IR ontvanger erin verwerkt zit... kan ik de spiegel zomaar vervangen?

 

is de groene lichtring van de sigarettenaansteker origineel, of moet dit oranje zijn?

 

m.v.g.

aangepast door RikDriessen
Geplaatst: (aangepast)

Kan ik de spiegel er zomaar uithalen en vervangen door een andere? Er loopt een kabel van de spiegel naar het stukje hemel voor de kap... Dit is niet de kabel voor de ledjes... kan ik de voorkant met het spiegelglas eruit wippen voor demontage?

 

aangepast door RikDriessen
Geplaatst:

Van de spiegel heb ik geen verstand, maar de sigaren aansteker moet oranje zijn......

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.