Ga naar inhoud

Te koop: BMW Z4 Coupe


Aanbevolen berichten

Te koop: BMW Z4 Coupe

Beste BMW liefhebbers,

Met toch wel wat pijn in het hart ga ik hier mijn BMW Z4 Coupe te koop aanbieden. Ik hoop een liefhebber te vinden die de auto verder wil koesteren. De auto is te koop omdat ik in toenemende mate mijn twee dochtertjes moet vervoeren en dat begint nu langzamerhand niet meer te passen op 1 stoel (en ik wil mijn vrouw niet teveel met de Z4 laten rijden, want dan komt er per werkdag 200 kilometer bij). 

 

Type: Z4 Coupe 3.0si 

Bouwjaar: 2006 (juli)

Kilometerstand: ruim 88k (en langzaam oplopend)

Richtprijs: 27.750 euro

 

Historie

Ik ben de tweede eigenaar en heb de auto gekocht in 2013 (als tweede auto). De eerste eigenaar heeft de auto nieuw gekocht in Duitsland en heeft deze in 2010 mee verhuisd naar Nederland. De auto heeft nu ruim 88 duizend kilometers gelopen. Zowel ik als de vorige eigenaar hebben de auto enkele keren per week bereden, en dan voornamelijk op de snelweg.

De uitvoering

  • Zwart lederen interieur
  • Geslepen aluminium lijsten
  • 6 traps sport automaat met schakel paddles aan het M sport stuurwiel
  • Audio systeem met Apple interface om een IPhone / IPod aan te sluiten (origineel BMW af-fabriek)
  • Geen sportonderstel (pluspunt want veel te hard). Het Z4 onderstel is al erg sportief van zichzelf
  • Geen navigatie (pluspunt want verouderd te snel). Dashboard zonder pukkel is tijdloos
  • Al het onderhoud is uitgevoerd bij de BMW dealer en bij een erkende BMW monteur. Alles is na te kijken in de onderhoudspapieren en rekeningen die beschikbaar zijn. 

Verder is een universele handsfree bluetooth interface (Parrot carkit) ingebouwd welke natuurlijk ook weer uitgebouwd kan worden.

Ook is de auto geschikt gemaakt voor éénhandige bediening (rechterhand). Dit betekent dat er een verlengstuk aan de richtingaanwijzer is bevestigd naar de rechterzijde toe. Deze kan makkelijk, en zonder littekens, verwijderd worden.

  • Audio & telefonie: Radio, Radio/CD-speler, Apple IPhone / IPod interface.
  • Comfort & Interieur: Airco, Boordcomputer, Centrale vergrendeling, Climate control, Cruise Control, Electrische ramen voor, Lederen bekleding, M sport stuurwiel met schakel paddles en radiobediening, Stoelverwarming bestuurder en bijrijder.
  • Exterieur: Elektrisch verstelbare buitenspiegels, Lichtmetalen velgen, Regensensor
  • Techniek: Stuurbekrachtiging, Traction Control
  • Veiligheid: ABS, Airbag bestuurder, Airbag bijrijder, Alarmsysteem, ESP, Zij-airbags voor
  • Verlichting: Mistlicht voor, Xenon verlichting
  • Overig: Met onderhoudshistoriek, Sportstoelen, 100% origineel BMW, 2 complete sets met wielen op velg (winterbanden en zomerbanden, beide sets in goede staat). 

Technische staat
Hierover kan ik kort zijn. De conditie is optimaal. Alle inspecties en navraag dealer / garage toegestaan.


Verkoop traject

Zoals ik aangaf hoop ik via het forum een liefhebber te vinden. Over twee weken ga ik de Z4 Coupe plaatsen op de commerciele verkoopfora (Autotrader.nl).

Hartelijke groeten

Joris

 

IMG_2472.JPG

IMG_2477.JPG

IMG_2481.JPG

IMG_2483.JPG

IMG_2485.JPG

IMG_2486.JPG

IMG_2487.JPG

IMG_2489.JPG

IMG_2492.JPG

IMG_2496.JPG

IMG_2497.JPG

IMG_2501.JPG

IMG_2510.JPG

IMG_2513.JPG

IMG_2514.JPG

Link naar reactie

Mooie Coupé.

 

Maarrrrrr.....je gaat er spijt van krijgen.

Als het met name voor breng-en-haal-en beetje-commuter  is koop dan een goedkoop blikje.

Ik heb voor algemeen mis gebruik een Ford Fiësta uit 1998.

Onverwoestbaar.

Doet het altijd. .

Kost een paar honderd Euro.

Krasje-deukje meer-of-minder...who cares?

aangepast door PHS
Link naar reactie
  • Administrator

^ & ^^: dat dus. Als het even kan zou ik hem erbij houden. Schors je hem in de winter, rij je er in de zomer wat mee op de momenten dat je alleen op pad gaat (al is het maar naar je werk zo af en toe).  Ik gebruik mijn Z4 ook enorm veel minder dan toen ik hem net kocht (55.000 km in zes jaar, maar de laatste drie jaar samen maar ongeveer 10.000). Maar ik ben iedere keer dat ik er wel een ritje in maak ver-schrik-ke-lijk blij dat ik hem niet heb weggedaan, maar er een little people carrier bij heb gekocht ... En als ik de garage open doe voor iets anders en ze daar toch trouw staat te wachten ... :17_heart_eyes:

Link naar reactie

Daarom ook pijn in het hart. Wij hebben ook een 3 touring “Brinta-bak”, maar geen garage om te stallen (wel parkeren op eigen terrein). Dan kun je gaan stallen in een stalling, maar dat is ook niet praktisch. Een derde auto vind ik wat overdreven, ook ivm onze global footprint. Maar wat ik zei, als de vrouw op woensdag werkt, en het regent, dan moet ik met de Z4. Is maar 1,2 kilometer naar school, maar toch. Dus voor nu de Z4 Coupe er uit (ik realiseer me, dit gevoel krijg je niet meer terug), en dan een (M?)3 cabrio in de plaats. Of toch een 6.45 cabrio, ik ben er nog niet uit....

Link naar reactie

Zo had ik het nog niet bekeken :) Bovendien alles minder dan 3 liter is een verbetering voor het milieu natuurlijk. 

 

Nee, vooral het praktische gedeelte geeft de doorslag. Onder een zeil leggen is niets, stalling is een dorp verderop. Carport bouwen kan nu even niet .....

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Beste Z3 en Z4 liefhebbers,

De Z4 coupé staat nog steeds te koop. Via Autotrader een aantal slechte ervaringen opgedaan.

Kilometerstand is inmiddels ruim 89k / bijna 90k.

Zomerwielen zitten er weer onder.

ik wil de verkoopprijs verlagen tot 24.750.

Interesse?

Hartelijke groet,

Joris

 

Link naar reactie
  • Administrator

Hoi Joris,

 

In algemene zin willen we hier op het forum geen discussies over prijzen. Ondanks dat begin ik er nu toch zelf over, juist omdat ik je coupe een nieuwe eigenaar gun.

 

Natuurlijk geldt ook hier "beauty is in the eye of the beholder" en geldt dat je voor jouw auto moet vragen waarvoor je hem ook bereid bent te laten gaan. Dus, voel je vrij om helemaal niets te doen met mijn mening, die ook maar een mening is.

 

Dat gezegd hebbende:

  • Hoe ben je tot deze prijs gekomen? Heb je alleen naar de Nederlandse markt gekeken of ook naar de prijzen op de voor de gemiddelde liefhebber vrijwel net zo makkelijk toegankelijke Duitse, Luxemburgse en Belgische markt? En als je naar de Nederlandse markt kijkt, kijk je dan naar extreem hoge prijzen zoals die van dealers en bijvoorbeeld Witmar & Odijk, of kijk je naar de prijzen die particulieren vragen? Als ik (maar wie ben ik) moest kiezen, zou ik liever net wat meer moeite doen (invoer, ophalen, etc.) voor een exemplaar met meer opties voor minder geld dat nu nog niet al in Nederland staat. Dat geldt te meer omdat jouw exemplaar niet origineel Nederlands geleverd is. Verder; ik zou liever voor minder geld van een patriculier kopen dan voor meer geld van een dealer of handelaar;
  • Je benoemt het missen van bepaalde opties als voordeel. Prima, jouw mening is natuurlijk een goede mening voor jou, alleen al omdat het de jouwe is. Maar volgens mij zoekt de gemiddelde koper toch naar zo veel mogelijk opties. Ook al zijn sommige daarvan ondertussen wellicht een tikkie gedateerd in sommige opzichten. Bovendien zijn niet alle opties die je noemt ondertussen gedateerd en zijn er ook missende opties die zonder meer toegevoegde waarde hebben. Ook dat - in vergelijking met de rest van het aanbod op de tweedehands markt - heeft natuurlijk invloed op de prijs.

 

Kortom; ik zou je adviseren nog eens kritisch naar je prijs te kijken als je echt wilt verkopen.

 

En dan nog als tip: verkopen = adverteren = goede marketing:

  • Hij staat op zomerwielen? dat willen we zien!
  • Meer foto's = sowieso beter. Geen overbelichte foto's, mooie hoek, etc.
  • Voeg wat tekst toe aan je advertentie over wat er de laatste jaren gedaan is aan onderhoud en vervanging en bij welke kilometerstanden.
  • Tot slot; benoem niet wat je coupe niet heeft (ook als dat volgens jou een voordeel is), maar wat hij wel heeft en waarom een willekeurige koper er dus echt niet omheen kan.

 

Succes!

  • Like 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.