Ga naar inhoud

Kachel wordt koud bij stationair draaien tijdens stilstaan voor bijv. verkeerslicht


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Kachel wordt koud bij stationair stilstaan voor bijv verkeerslicht

Wie-o-wie in het kader van durf te vragen...

 

Van mijn beide Z3's werken de kachels tijdens het rijden prima; worden allebei goed warm, tot heet aan toe. Temperatuurmeters staan ook allebei mooi in het midden en lopen snel op na een koude start. Echter, waar de blauwe warme lucht blijft blazen tijdens stationaire stilstand voor bijv. een verkeerslicht of heel langzaam rijden, doet de zwarte dat dus niet. Dit probleem ervaar ik met de zwarte overigens al jaren en compenseerde ik dit bij kou door wat gas te blijven geven tijdens stilstand, maar het valt me nu met de kou op dat de blauwe dit probleem totaal niet heeft.

 

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

blaast de aanjager wel voldoende lucht?

De Z3 heeft geen filter voor de kachel radiator en ( airco )

Bij mijn Z3 zat er allemaal rommel voor van 20jaar.

 

20170730_124238_zpsagemczxl.jpg~original

 

Blijft de kachelklep ook aangestuurt tijdens het stilstaan?

 

De tempratuur word wel snel 90graden?

Waterpomp en thermostaat zijn al is vervangen?

 

Een vriendin van mij haf kachel problemen met haar compact maar die werd bijna helemaal niet warm.

Wij hebben toen een hulp stukje gemaakt om de kachel radiator met de tuinslang door te spoelen hier kwam ontzettend veel rotzooi uit!

Spoel wel eerst van de uitgang naar de ingang zodat je de rotzooi niet nog verder in de kachel radiator spoelt.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vroeger was het zo, dat als je lucht in het kachel systeem hebt, je dat soort omstandigheden kan hebben...het kan zijn dat als de pomp hard draait tijdens het rijden, dat het net genoeg is?, maar tijdens lage rpm het net niet kan trekken, bv vanwege zo'n luchtbel? als je geluk hebt, heb je een aparte ontluchter voor het kachel circuit...maar dat zal niet, op mijn oude Z3 M coupe had ik dat bv wel, maar zat ook een heel andere motor e.d. in ;-) 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.