Ga naar inhoud

stoelen Z4 hoofdruimt


mjm

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, weet iemand of er een stoel is die zeer laag kan.

Ik ben 2,07 meter en heb te weinig hoofdruimte.

de hoogte van een Z4 is 94,5 cm en ik heb ongeveer 100cm nodig

Op dit moment heb ik een 6 serie cabrio waar ik wel in kan zitten.

Weet iemand hier een oplossing voor.

bij voorbaat bedankt.

 

marcel

 

 

 

aangepast door mjm
Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Eerst even passen lijkt me. Je kunt namelijk op verschillende manieren lang zijn.?

Denk aan de verhouding tussen je benen en rug. 

Indien je lengte voornamelijk door je benen wordt bepaald is het handiger om een automaat te nemen.

Je kunt je linkerbeen naast de voetsteun zetten. Hier haal je veel lengte. 

Vervolgens kun je de cruisecontrol de snelheid laten vasthouden en kan je rechterbeen ietwat gekruist worden. 

Indien je rug voornamelijk je lengte bepaald dan zou ik zeer zeker even passen met de cabriokap dicht en ook zeker open.

ik ben zelf 1.92 m met een lange rug en ondervindt geen problemen. 

Dit geldt voor zowel open als dicht. 

 

Succes. 

Link naar reactie
3 uren geleden, mjm zei:

ik probeer juist informatie te vinden voor mijn lengte.

Dus ik heb op dit moment nog geen Z4, maar een 645 cabrio.

Ten eerste: heb je er uberhaubt al in gezeten??

 

Ten tweede: de manuele stoelen zitten lager dan de electrieke...

  • Like 1
Link naar reactie

Dank jullie wel voor de reactie,

Jeen, zoals ik al gelijk aangaf gaat het om mijn hoofdruimte en niet om mijn beenruimte.

Vester, Ja, in een Z4 met elektrisch stoel, in een handmatige ga ik van de week passen.

Maar is een handmatige stoel nog verder te verlagen.

 

Marcel

 

 

aangepast door mjm
Link naar reactie
  • Administrator

Geen elektrische stoelen scheelt je beweerdelijk een cm of 3. Dan zit je dus al op 97,5 cm. Ik ben niet bekend met mogelijkheden om de fabrieksstoelen verder te verlagen. Met een aftermarketstoel zoals een Recaro Pole Position moet je nog lager kunnen komen, maar dat kost dan natuurlijk ook wel weer wat.

 

Hebben we het hier overigens over de E85 (roadster 2003-2008), E86 (coupe 2005-2008) of E89 (klapdak 2009 - heden)? 

Link naar reactie
  • Administrator

E89:

 

BMW-Z4-wireframe

E85:

BMW Z4 M Roadster (E85) (2007)

 

Als je er even van uitgaat dat beide tekeningen juist zijn, dan zou je in een E89 dus substantieel meer hoofdruimte hebben, namelijk net geen 100 (tegen net geen 95 in een E85) . Dat is volgens mij gemeten vanaf het  midden van de stoel, doe jij dat zelf ook?

 

Als ik even aanneem dat je nu een E64 hebt, dan ligt de hoogte van de binnenruimte heel dicht tegen die van de E89 aan:

 

BMW M6 Convertible (E64)

 

Plaatje is een beetje brak, dus ik weet niet zeker of het 98, zoveel cm of 99, zoveel cm is. In ieder geval nog onder de 100 cm en dicht tegen de E89 aan ... Kortom: ik zou toch ook eens naar een E89 (met manuele stoelverstelling) gaan kijken.

Link naar reactie

Passen is de enige remedie, dat heb ik in de praktijk ondervonden. Heb de Z3, e85 gehad en dan nu de e89.

Me zwager is rond de 2 meter. In de Z3 zat die op de bijrijdersstoel in de laagste en achterste stand opgevouwen en zijn hoofd bij open dak er half buiten.

De E85 met elektrische stoelen, zat die qua beenlengte en hoofdruimte perfect in, wel alles op onderste en achterste stand.

De E89 die ik nu heb, is voor hem weer helemaal niks. Qua hoofd netaan genoeg ruimte, qua benen weer opgevouwen. 

Het hangt naar mijn mening heel sterk af van je bouw, maar wat veel mensen denk ik ook vergeten de hoek van je stoel/leuning en tot hoever die schuin en naar achteren kan.

In een 6 serie zal je door de achterbank denk ik dus meer ruimte hebben voor je lichaam dan in een E89, ondanks dat de maten anders aangeven misschien

Link naar reactie
  • Administrator

^^ Dat zeg ik ook al jaren over de E85 (ondertussen handmatig, elektrisch standaard en elektrisch M sport stoelen gehad), maar ze blijven het volhouden ... :171:Ik heb mijn verzet maar opgegeven.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.