Ga naar inhoud

centrale vergrendeling die spontaan op slot springt?


kseen

Aanbevolen berichten

het gaat dus om een QP en mijn centrale vergrendeling leidt nu een volledig eigen leven:

  • soms kan ik op afstand alles dicht doen (normaal)
  • soms kan ik op afstand alles open doen (normaal)
  • soms doe ik met afstandsbediening van slot en springt het weer op slot, maar niet altijd
  • soms kan ik met afstandsbediening het alarm uit doen, springt alles op slot en kan ik de deur met sleutel open doen
  • soms blijft het op slot springen en moet ik naast de deur staan en die tussen van en op slot opentrekken daarna blijft het soms van slot en soms alsnog op slot, direct of als ik erin ga zitten 
  • vanaf de kofferbak is het net zo, soms open, soms dicht, soms draai ik sleutel verticaal en dan springt het niet op slot en een andere keer wel

 

ik weet niet of ik alle variabele heb genoemd maar ik denk dat je het wel kan voorstellen, soms :blink:

dus ik laat mijn sleutels geen seconde meer los maar ben eigenlijk wel op zoek naar een iets betere oplossing :sCo_chinscratch:

 

ik heb 2-4 jaar geleden mijn kabelboom als vervangen en ik heb al een keer in mijn koffer moeten klimmen langs binnen op de achterklep slot te maken dus ik kijke nergens meer van op maar ik weet nu niet eens waar ik moet beginnen met zoeken en uitsluiten....... en ik heb gezocht of ik de eerste ben met dit probleem maar ik heb niets vergelijkbaars gevonden op t forum (wees blij)

iemand een idee waar ik het beste kan beginnen met zoeken? ik geloof dat ik nu wel weet waar ik die 5 liter wd40 voor kan gebruiken :sHa_biggrin: (ja serieus mijn vriend heeft een 5 liter jerrycan wd40 gekocht) eerst de sloten maar eens gaan insprayen as maandag, eerder niet thuis

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Kan het ook zijn dat je afstand bediening eerder 'verdronken' is? Zit het aan de sleutel of een apart kastje? Kan het open om zo nodig gereinigd te worden? Ik geef vooralsnog de schuld aan vuil of water. En... dat kan uiteraard in de sleutel maar ook ergens in de auto het probleem zijn; ergens lekkage in de auto? Kofferbak is 'in' momenteel op het forum!

Link naar reactie

Kan het ook zijn dat je mijn Z3-mascottefoto hebt gejat Horus?

 

Wel heel raar om die zomaar bij iemand anders te zien.

 

Hij is wel leuk, maar toch...  een beetje onbeleefd vind ik het wel.

Link naar reactie

verdronken, de afgelopen 5 jaar bij mij niet. Het is in sleutel, dat kan ik zondag even gaan schoonmaken en vocht weg erop spuiten. Maar vocht en vuil is lastig zoeken, in de hele auto, staat buiten en in nl dus regent veel. Vind idd veel vocht binnenin maar heb geen idee of die echt lekkage heeft ... en geen idee hoe je dit kan testen. 

Link naar reactie

ga de tuinslang ook maar proberen maar dan zou bij de wasstraat ook naar binnen stromen en dat heb ik nooit kunnen ontdekken, behalve onder aan mijn deur, daar spuit de wasstraat omhoog en dan komt via de deur binnen maar meestal gaat water van boven naar beneden dus ergens anders zoeken met de tuinslang dan

Link naar reactie
1 uur terug, Tja zei:

Kan het ook zijn dat je mijn Z3-mascottefoto hebt gejat Horus?

 

Wel heel raar om die zomaar bij iemand anders te zien.

 

Hij is wel leuk, maar toch...  een beetje onbeleefd vind ik het wel.

Ik begrijp hier niets van, lees dat het over een foto gaat. Ben me van geen kwaad bewust, laat staan dat ik iets 'gejat' zou hebben!

Kan je wat preciezer zijn over wat je bedoelt. En wellicht ook voorzichtiger alvorens hier onzin te roepen!

Link naar reactie

Gebruik voor sloten GEEN WD40, maar bijvoorbeeld grafietvet.

 

WD40 spoelt het oude smeermiddel weg en is zo plakkerig dat het vuil vasthoudt. Het zal even soelaas bieden, maar op de langere termijn is het medicijn erger dan de kwaal...

Link naar reactie
8 uren geleden, Tja zei:

Of was dat een storing in mijn iPad? Dat gebeurt ook steeds vaker de laatste tijd,

 

Horus heeft niets gedaan, ook mijn iPad maakt regelmatig een zooitje van oa avatars van andere bij jezelf plaatsen, reacties verknallen, verkeerde quotes etc. Foto niet willen uploaden, opeens een ander lettertype etc

 

Eerst op je flap top kijken voor dat je met vingertjes gaat wijzen....

Link naar reactie

@kseen ik zou beginnen met een nieuwe batterij in je sleutel. De problemen komen me bekend voor. Had de M coupe ook. Dus nieuwe batterij gekocht voor beide sleutels, tada alles weer oke. Succes.

Link naar reactie

komt dit je echt bekend voor? ok dan zaterdag nog voor het werk om nieuwe :sHa_biggrin: hoop dat het zo simpel is :groupwave:

Link naar reactie
9 uren geleden, Horus zei:

Kan je wat preciezer zijn over wat je bedoelt. En wellicht ook voorzichtiger alvorens hier onzin te roepen!

Ik zag opeens 'mijn' avatar bij jouw berichten staan, vandaar.

 

Maar kennelijk ligt dat aan mijn iPad, dus excuus voor de foute veronderstelling. Niet direkt onzin dus. Wel verwarrend.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.