Ga naar inhoud

storingsmelding "dakbeweging verstoord"


Ka4

Aanbevolen berichten

Vanavond de auto van me buurman beetgepakt. Ook hij had een vissenkom in zijn kofferbak, waardoor het dak verstoorde met open gaan. 

Kofferbak leeg gehaald, accu eruit, alle connectoren van elektra nagekeken en ingespoten met contactspray.

Ka4 was er ook even en op haar aanwijzingen de kap van het elektromotortje losgehaald. 2 schoerfjes en wederom een koffikopje met water. Het schuim was ondanks dreiging nog zeiknat. Gelijk maar weggegooid. Motorgedeelte droog gemaakt met föhn en alle aanslag verwijderd. Delen gesmeerd met keramische vet en de kap weer teruggeplaatst.

Wel lastig als je het hydraulisch gedeelte niet loshaald, maar met een beetje geduld te doen.

Accu erin, alle foutmeldingen gereset en dak ging weer heel soepel open.

Dat probleem opgelost  motor tijdelijk vastgezet met piepschuim. Nieuwe schuimbak gaat er in een plastic zak in zodat die zich niet meer vol kan zuigen. En verder op zoek naar waar komt dat water vandaan.

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik ben toch wel blij dat tie altijd binnen staat en dat ik bijna nooit in de regen terecht kom (?), maar sinds karin haar verhaal kijk ik toch super regelmatig. De truck van het keukenrol gaan we ook maar eens uitvoeren, wie weet want het is niet altijd droog.... regent hier alweer 6 uur ?

Link naar reactie

De mijne heeft helaas toch wel regelmatig een douche buiten. Controleer n.a.v. bovenstaand verhaal effe werkelijke. Alles blijft kurkdroog. Het lijkt wel of het een bepaalde serie is geweest.

Van de week bij de dealer waar ze er 24 in onderhoud hebben, 2 die ook lekken. Zij weten ook nog niet waar het vandaan komt of waar het lek zit

Link naar reactie

Ja het schijnt dat de modellen van begin 2011 af een modificatie hebben gehad en ja af en toe kan ik regen niet altijd voorkomen en ook dan kurkdroog, maar een gewaarschuwd mens......

Link naar reactie

^idd, maar wat die modificatie is dan, de mijne is van 2011, maar al geproduceerd in april 2009. Poelgeest wilde hem zelf houden, maar later toch besloten om hem van de hand te doen. Dus als dat zo is, zou ik er ook last van kunnen gaan krijgen.

 

Link naar reactie

Ik snap die dealers niet, dit is een gekend probleem bij alle E 89'ers tot plm. 2011, de diverse fora staan er vol mee en nu beweren ze doodleuk dat ze van geen modificatie weten? Pffhhh...., zelf maar goed blijven opletten dus.

Link naar reactie

^klopt helemaal. Zelfde als met de achterlichten en stylen 296 velgen. Ze stoppen nu hun kop in het zand en doen vanuit BMW Nederland er niks meer mee, Vorige week wederom een scheur in me velg ontdekt, dealer zegt klopt is een k... kwaliteit velg, BMW Nederland draait zich om.

 

Ben toch wel naarstig op zoek war dan de modificatie zou zijn.

De mijne samen met die van me buurman 1 week buiten gestaan in de volle regen. Beide droog.

Lijk wel of het van onderen komt. Bij me buurman is die namelijk altijd droog geweest totdat die 1 keer door de wasstraat is geweest en daar o.a. bodemreiniging heb gedaan.

De modificatie die bij Ka4 is uitgevoerd niet gedaan

Link naar reactie

Durf het bijna niet te zeggen, maar inmiddels drie keer door de wasstraat, zonder bodem reiniging dat wel, geen centje pijn....

Link naar reactie

Pampus, mooi toch!!! Zit me in te lezen in de diverse buitenlandse fora, valt me op dat toch vaak naar de sealing van de achterlichten wordt gekeken. Ook nat het feit dat vaak de sealing van het 3e gat bij het vervangen van de achterlichten vaak is vergeten door de dealer. Ook al een paar keer gelezen over de ontluchtings rooster achter de bumper waar geen rubber voor zit. Deze wordt dan vervangen door degene die in de e85 zitten, zelfde maat echter iets anders gemaakt qua rubber floppies in het rooster. Dat laatste komt bij mij niet geheel duidelijk over want op andere fora hebben ze het weer over hetzelfde partnummer......

Het lek zal bovenkomen :P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.