Ga naar inhoud

Welke accu voor Z3 1.8 87/kW?


Aanbevolen berichten

allemaal veeeel te duur.:P

 

Tip:

Ik heb ze altijd bij van cranebroek gekocht en nooit problemen ,

en mijn daily wagens staan winter en zomer buiten

(goedkoper kan niet) toch ?

en 3 jaar garantie dacht ik.

wat wil je nog meer:cool:

 

ps: toen ik mijn zzz kocht dit jaar zat er net een nieuwe toyota bat. In

 Op factuur van 165€ ( zotte :thumbup:)

daar koop ik er 3 van 

 

image.jpg

aangepast door Larsy
Link naar reactie

Dat is zeker voldoende:)

 

 

anders kun je ook zegge AGM is maar niks ,

en leg nog eens 500€+ neer voor een 12v litium-ion

 

image.jpg

 

 

Ze allemaal beter ,

dat hoor je mij niet zeggen , maar als hem start  dan start hem toch  ... Wat meer wil je  

aangepast door Larsy
Link naar reactie

^ Zo zit ik er ook in. Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe Varta C5 Silver Dynamic (het topmodel van Varta in de niet-AGM reeks) in mijn Z3 geplaatst. Deze om precies te zijn.

De Odyssee heb ik ook overwogen. Misschien de volgende keer...

Link naar reactie

^^ De doorslaggevende reden waarom ik niet voor een AGM koos is dat de auto in principe nooit meer dan 2 weken stilstaat. De accu krijgt dus weinig kans om teveel te ontladen. Als de auto vaak lang stilstaat zonder de accu te ontkoppelen, is een AGM eerder aan te bevelen.

 

Ik heb de accu niet hoeven uitlezen. Gewoon aankoppelen op de polen was voldoende.

aangepast door Emi
Link naar reactie
1 uur terug, marcel.verheijen zei:

...dat je een accu moet laten uitlezen...

Dat geldt voor geen enkel model Z3, dat is een Z4-'feature'...

 

Meer gereedschap dan een sleuteltje tien heb je niet nodig!

 

16 minuten geleden, Emi zei:

...waarom ik niet voor een AGM koos is dat de auto in principe nooit meer dan 2 weken stilstaat.

Het kwartje begint te vallen: vandaar dat ik AGM-accu's vooral bij camper- en botenboeren tegenkom.

Daar speelt lading lang vasthouden een grotere rol, lijkt me.

Ter vergelijk: een paar winters terug heeft onze Z3 een maand 0f 3-4 in een andere garage gelogeerd. Was niet helemaal gepland, dus o.a. de accupolen niet afgekoppeld. Zelfs ná die periode was starten geen probleem...

aangepast door pimgmx
  • Like 1
Link naar reactie
20 minuten geleden, pimgmx zei:

 

Ter vergelijk: een paar winters terug heeft onze Z3 een maand 0f 3-4 in een andere garage gelogeerd. Was niet helemaal gepland, dus o.a. de accupolen niet afgekoppeld. Zelfs ná die periode was starten geen probleem...

 

Dat kan soms best inderdaad. Maar er zijn auto's die wat stroom lekken en als er een alarminstallatie aanstaat, gebruikt deze natuurlijk ook stroom. In dit soort gevallen kan een accu behoorlijk leeg getrokken worden als de auto maandenlang stilstaat. Een AGM accu kan daar dus iets beter tegen.

Link naar reactie
24 minuten geleden, pimgmx zei:

Dat geldt voor geen enkel model Z3, dat is een Z4-'feature'...

 

Meer gereedschap dan een sleuteltje tien heb je niet nodig!

 

 

euh voor het eerst dat ik dat hoor, is dat voor de E89 ? haal elke winter m'n accu er een paar maanden uit en nooit iets hoeven inlezen oid. en kan me bij de laatste wissel ( 6 jaar geleden) niet herinneren dat die moest worden ingelezen.

Link naar reactie

Ben nog aan het uitvogelen of een AGM schadelijke gevolgen kan hebben, maar voor de geïnteresseerden de 2 alternatieven die ik overweeg (VARTA/Bosch):

 

http://www.auto-onderdelen24.nl/bosch/7616817

https://www.accumegastore.nl/accus-volgens-applicatie/start-accus/auto-accus/varta-e39.html

Vooral de prijsverschillen tussen Bosch duurste en deze gevonden deals is enorm.

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, marcel.verheijen zei:

Bewust voor een niet-AGM gekozen en wat zat er eerst in?

Verder begrijp ik dat je een accu moet laten uitlezen, zodat je boordcomputer weet dat er een nieuwe inzit.

Heb jij daar nog last van gehad, of is dit bij de Z3 niet aan de orde?

Dat heet inlezen, maar is niet van belang bij de Z3 en de Z4 e85..

heeft te maken met hoe ver de auto de accu leeg laat lopen voordat die de accu gaat beschermen (en dus vooral van belang bij hybrides en electrische auto's)

Link naar reactie

In de Z en de MG gewone onderhoudsvrije (lees dicht) accu's. Aan boord voor het huishoudnet 4 grote 260 ampere AGM accu's die twee aan twee 24 volt leveren voor het huishoudnet. Dat zijn grote knijters en die in de zomer intensief gebruikt worden en in de winter niet, worden wel opgeladen via de walstroom met behulp van een victron phoenix. Deze zouden 10 tot 15 jaar moeten meegaan. We zijn nu 8 jaar verder en ze geven inderdaad geen krimp. Voor de motor en de boegschroef worden optima's gebruikt en daar zijn we nu met de tweede serie bezig, vorig jaar vervangen..... Maar de boten wereld is een andere wereld dan autoos.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.