Ga naar inhoud

Universeel alarm aansluiten op cv


Daanzzz

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vanwege een slecht werkend alarm, gekozen om een nieuw universeel alarm te kopen.

Hierbij wil ik graag het alarm aansluiten op de centrale deurvergrendeling (ZV-Module Version 5). Er zit geen ZKE module in!! Vergrendeling met sleutel in de deur werkt gewoon.

Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Veel speurwerk gedaan op internet waarbij wordt gezegd dat pin 24 & 25 van de ZV-Module het open en sluit signaal betreft. Ook deze werkte helaas niet....

Ook al heel wat pinnetjes geprobeerd aan te sluiten op + en -, maar helaas geen geluk:mellow:.

 

Iemand enig idee hoe ik dit moet aansluiten?

 

Er zat al een alarm in die niet uit fabriek kwam (wel BMW), maar deze functioneerde heeel heeel soms....

 

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik wil graag dit alarm systeem aansluiten op de huidige centrale deurvergrendeling. 

Alle andere functies buiten de centrale deurvergrendeling zijn geen probleem. Het gaat dus om pin 1 t/m 6. Op pagina 2 staat hoe deze dient aangesloten te worden op een positief/negatief geschakelde vergrendeling.

Ik heb verschillende bronnen gevonden waarin staat dat van de ZV module pin 24 en 25 het open en sluit signaal is. Dit heb ik dus geprobeerd met zowel de massa als 12V maar beide zonder succes helaas. (Ook gemeten met multimeter)

Ik heb originele schema's van BMW maar hierin staat tevens geen ZV module maar de ZKE body electronics module, welke er dus bij mij niet in zit.

Link naar reactie

Bedankt.

Pin 24 en 25 zouden het open en sluitsignaal moeten zijn op de ZV module waarmee ik de deuren open/sluit, zie link in eerste bericht.

 

wat betreft de handleiding voor het spy systeem. Die gaat er ook vanuit dat de ZKE module in de Z3 zit, wat bij mij niet het geval is (zie pagina 6).

 

ik heb schema's van de Z3 model 1997 (9/96 - 8/97).

Link naar reactie

ok, probeer dit:

 

van je alarm op draad 2 en 5 een +12v zetten

draad 3 op pin 24 en draad 6 op pin 25

Dit is gelijk aan de sturing zoals ik deze bij de spy uitgevoerd heb.

 

in principe zet je deze +12v parallel over het contact van het deursleutelcontact.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.