Ga naar inhoud

Help: Passende lampjes voor witte knippers rondom!


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik ben bezig met een kleine optische verfraaing aan mijn '97 Z3 2.8, namelijk de oranje pinkers vervangen door witte.

Nu bleek bij de dealer (wiens onderdelen-mannetje mij trouwens zuur aankeek, zo van 'hoe haal je het in je hoofd de auto aan te raken'), dat de fittingen van mijn origineel oranje knippers iets anders zijn dan die van de witte. Het gaat om een uitsteekseltje op de fitting dat anders georienteerd is. Dit zou zijn om vergissingen te voorkomen (uh-uh).

Probleem is dus dat de oranje-lampjes-voor-achter-witte-glaasjes niet goed zullen passen. Zowel voor als achter geldt dit voor mijn auto. De lampjes zijn voor en achter verder wel hetzelfde geloof ik.

Er zijn toch wel passende lampjes elders te halen? Wie geeft mij de gouden tip!?

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb inderdaad een post facelift auto, maar had wel in de witte glaasjes oranje lampjes zitten. Ik heb de philips PY21W lampjes en die zien er qua fitting identiek uit. Gladde fitting met een klein bobbeltje waarmee je hem vergrendeld.

Ik heb ze via Ebay uit duitsland voor een paar euro.

Link naar reactie

Ok ik snap het al: het verschil zit hem erin dat jij al witte glaasjes had. Ik niet, en daardoor heb ik niet die PY21W fitting. Jouw originele gloeilampjes waren oranje gekleurd, terwijl die van mij gewoon doorzichtig zijn (oranje glas zorgt voor de kleur immers). Die oranje lampjes zijn identiek aan de Silvervisions, maar beide zouden niet passen in mijn fittingen. ;)

Link naar reactie

Vervang je met het lampenhuis dan ook een fitting? Ik dacht dat je die over de bestaande fitting heen schoof. Dat zou betekenen dat er af fabriek al verschillende fittingen zijn. Hmm, lastig dus. Ik zou even niet weten welke de andere fitting code is. Even met het oude lampje langs een lampenboer oid gaan.

Link naar reactie

Marc Z3: Ben er toch niet gerust op dat het dan goed blijft zitten en of de lampjes dan recht in hun fitting staan...

Sledge: Ik vervang alle knippers! :)

Zal ik anders het hele verhaal vertellen? ;) Mijn Z3 heeft standaard overal oranje knippers. Ik vind persoonlijk dat het mooier staat op mijn (cosmos) Ztje om alleen rode en witte lichten te hebben. Dus heb ik eerst de wit/rode achterlicht covers & reflectors uit een MZ3 bemachtigd, vervolgens witte glaasjes voor in de koplampen van Marc Z3 (moeten in de oven enz.) en tenslotte de zij-knippers compleet van de dealer. Die laatste heb ik er al op gezet, fluitje van een cent.

Precies dat probleem dat jij beschreef met die pinnetjes in/op de fittingen (180 vs 120?) heb ik nu dus voor en achter. Er is toch geen verschil tussen de lampjes die voor en achter worden gebruikt?

Hmm nu kan ik op Powerbulbs.co.uk niet vinden welke knipper-lampjes ik moet hebben. Er staat alleen PY21W (indicator), niets over 12498 of 12496... help?

Link naar reactie

Klopt, de lampjes zijn maar in een type te verkrijgen, en juist daarom moet er een pinnetje van af worden gevijld.

- Bij de achterlichten kreeg ik een nieuw setje fittingen, zodat de silvervisions gewoon pasklaar waren.

- Zij, w5w dus...

- Voor, Puntje voor een deel eraf vijlen, niet te ver want dan heb je idd kans dat hij misschien te los erin zit. Dus stukje vijlen, passen, stukje vijlen enz... enz...

Hij zit er dan echt behoorlijk vast in. Marc, ik en Huub hebben alle drie al een geslaagde operatie achter de rug, dus dat gaat bij jou ook gewoon lukken. :)

Link naar reactie

Ok, dan is er in ieder geval goede hoop dat dat vijlen wel een goede oplossing is. Ik zag dat er in de US iemand is die andere _fittingen_ had gevonden (de 120 variant), zodat ik eventueel kan overwegen de bestaande fittingen te vervangen ipv de lampjes te vijlen. Ik zal nog eens kijken of ik aan die fittingen kan komen en of ik die dan makkelijk kan vervangen.

Link naar reactie
Marc Z3: Ben er toch niet gerust op dat het dan goed blijft zitten en of de lampjes dan recht in hun fitting staan...

Sledge: Ik vervang alle knippers! :m:

Zal ik anders het hele verhaal vertellen? ;) Mijn Z3 heeft standaard overal oranje knippers. Ik vind persoonlijk dat het mooier staat op mijn (cosmos) Ztje om alleen rode en witte lichten te hebben. Dus heb ik eerst de wit/rode achterlicht covers & reflectors uit een MZ3 bemachtigd, vervolgens witte glaasjes voor in de koplampen van Marc Z3 (moeten in de oven enz.) en tenslotte de zij-knippers compleet van de dealer. Die laatste heb ik er al op gezet, fluitje van een cent.

Precies dat probleem dat jij beschreef met die pinnetjes in/op de fittingen (180 vs 120?) heb ik nu dus voor en achter. Er is toch geen verschil tussen de lampjes die voor en achter worden gebruikt?

Hmm nu kan ik op Powerbulbs.co.uk niet vinden welke knipper-lampjes ik moet hebben. Er staat alleen PY21W (indicator), niets over 12498 of 12496... help?

Ook bobbeltje eraf gevijld...zit zo strak als een huis..die gaan heus niet los...je kunt trouwens het bobbeltje voor een klein stukje laten zitten. Met iets meer kracht duw je em dan in de fitting, maar weet je wel zeker dat ie vast zit. Werkte bij mij uitstekend.

Link naar reactie

Nou ik heb de fittingen nog eens bekeken, maar die leken er niet heel makkelijk af te halen (schroevendraaier paste niet en er zat ook nog een plastic afdekking aan een kant overheen...). Het lampje zelf zit er simpel in, dat lijkt me een makkelijker operatie. Dus ik heb besloten om aan de vijlerij te gaan.

Heb al een setje silvervisions besteld. Bij http://www.powerbulbs.co.uk/aftrack.asp?ID=13 natuurlijk. :)

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Onduidelijk is voor mij, ondanks alle adviezen en verwijzingen, welke lampjes er voor de witte zijknippers zijn.

Ik vond Philips W5W Silvervision, maar die blijken wit licht te geven, terwijl ik achter de witte zijknippers oranje licht moet hebben.

Wie weet het?

Link naar reactie
Dat is de vraag niet, Ivo, dat weet ik wel, is hier overal te vinden. <_<

En die link, daar heb ik ook nix aan.  -_-

rustig, ik bedoel dus JA :)

Ik ben rustig. Misschien iets opgefokt, want moet een wedstrijd tennissen, straks.

Sorry, Ivo.

Dus mijn eerste vraag: ja, is correct, want de PY21W geeft oranje licht.

Maar de W5W dan??? Geeft m.i. wit licht, dus niet correct.

Link naar reactie

Of Autostyle

Voor en achter knipperlichten

EU%2025SCA.gif

EU 25SCA

7,95

ChromCoated Amber BA15S indic/backlight

Achter-/knipperlicht met chroomcoating, amber

Zijknipperlichten

EU%201012A.gif

EU 1012A

2,50

T-10 12V 5W Wedge Coated glass Amber 2pcs/car

Stadslicht/zijknipperlicht met steekfitting, geverfd glas, amber, 2 stuks

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.