Ga naar inhoud

Instellingen, BC en resets


Zzzz(4) nr1

Aanbevolen berichten

Ik open dit topic onder de noemer  instellingen BC, maar wat mij betreft mag hier alles in wat je zelf kunt instellen en resetten. :nono:

 

Ik start dit topic omdat mijn E89 2.o i met nieuwe remblokken van Cabrioland afkwam. De boordcomputer gaf keurig aan dat ik zowel met mijn voor als achterblokken nog 50.000 km kon remmen (sommige lukt dat al in een dagelijkse file :wacko:)

 

Maar binnen no time gaf hij aan dat mijn blokken achter vervangen moesten worden en stond hij op -140 km en continue waarschuwingen in het dash display.

Wiel eraf gehaald, bleken mijn blokken inderdaad nieuw, maar bleek de slijtagesensor draad gebroken omdat deze verkeerd langs de naaf was gelegd.

 

Automaterialen zaak sensor gekocht (14 euro ipv 31 euro) en in het service menu via de BC knop op je linkerhendel en de nul knop van de dagteller de remblokken reset. :Ghelyon:

Helaas gaat dat maar tot 15.000km ....

 

Heb ik iets fouts gedaan?, had ik meer keuzes in het menu?, ligt het aan de aftermarket kabel?, of kan alleen BMW met hun computer 50.000km instellen?

Mogelijk dat iemand weet of dit met de OBD Scanner Icarsoft 910i versie 2 ook in te stellen is?

 

Mvrgr Bert

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

2 uren geleden, sandere39 zei:

Misschien met ista proberen,maar via het menutje moet het goed gaan  heb ik ook al zo gedaan.

 

Ging ook goed, maar bij mij 15.000 km, bij jou 50.000?, of kon je meerdere opties (km standen) kiezen?

Link naar reactie
Op 7/10/2016 om 13:41, sandere39 zei:

EEuh  heb je wel de goede gereset?niet per ongeluk de remvloeistof ?

 

maar ik geloof niet dat er keuzes waren hoe lang de vervangingsduur was.

 

Ik kon de verkeerde niet resetten, voorheen kreeg ik de remblokken waarschuwing en de -140 km stand....nu krijg ik geen waarschuwingen meer en staat hij op 15.000 km.

Dus ik ben allang tevreden

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.