Ga naar inhoud

update software tbv Cruise control


jazzcat

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,

Ik ben in het bezit van een Z3 sportline uit 2001, 1.9i handgeschakeld.

Vraag 1: is het noodzakelijk en/of mogelijk om de software te upgraden, dit in verband met mijn vraag hieronder.

 

Vraag 2:

Tot mijn plezier kreeg ik een nieuwe Waeco SM-50 Speedmaster Cruise Control kado.

Ik woon in Portugal en de garage heeft getracht om de CC te monteren.

Echter, het geheel werkt niet naar behoren, want alleen bij ongeveer 60 KM/H pakt hij de CC op, maar met een wisselende snelheid, alsof je met het gaspedaal speelt.....

Andere snelheden worden niet herkend. Kan iemand van jullie mij helpen met de gouden tip, zodat ik de mecanicien van de garage haarfijn kan uitleggen wat er loos is. De intelligente box is weggewerkt in de ruimte in het dashboard achter het stuur. De vacuum pomp is volgens mij correct aangesloten....maar ik ben een leek op dat gebied...

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In deze handleiding staan 2 controle mogelijkheden om het systeem te testen.

 

Waeco MS 50 Cruise Control Magic Speed.pdf

 

Gezien jouw symptomen denk ik aan de snelheidssensor (is deze gebruikt van de Waeco of de snelheidsdraad van de radio)

het lijkt of deze de snelheid niet goed meet. (Hfdst. 15.0)

 

:

 

 

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Beste CorvanH, Bedankt voor je snelle reactie, maar als ik op de link klik krijg ik een foutmelding. Ik kan de PDF niet openen, want ongeschikt voor mijn account. Foutcode 2C 171/1. Ik heb geen idee waarom?

Link naar reactie

Ik weet dat mijn opmerking hierna off topic is...maar toch...niet geschoten is altijd mis.....Alle reaguurders hartelijk dank. Ik heb nu de Nederlandse handleiding van Conrad....Maar het volgende probleem is....hoe kan ik zo'n groot pdf-bestand vertalen van Nederlands  naar Portugees.. De meeste vertaalprogramma's kunnen de grootte van het bestand niet aan. Ik woon in Portugal, maar blijf een krent....waar kan ik dit document gratis  of voor weinig laten vertalen via de vertaalsites? Nogmaals, mijn dank is groot..!!

aangepast door jazzcat
toevoeging oorspronkelijke post
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.