Ga naar inhoud

Stuur/Airbag verwijderen van Z4 e89


Blackwwz3

Aanbevolen berichten

Vraag: Heeft er iemand wel eens van een E89 wel eens de airbag verwijderd.

Bij me vorige Z4 en Z3 kon je de - pool van de accuklem loshalen. Maar ik hoorde vanuit de dealer dat de accu  niet meer zomaar losgekoppeld kan worden.

 

Heeft er iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ralf heeft zn stuur een keer gewisseld maar die is niet meer actief op het forum ,wel op de z4 owners facebookpagina.

tja als je het manual leest dan zou de navi niet meer op kunnen starten of zo maar of dat echt waar is????

Link naar reactie
  • Administrator

Nou, klinkt als een goed begin.

 

Ik zie het op buitenlandse fora ook vooral aangeprezen als "straight swap" zonder dat erbij wordt vermeld dat dt een probleem oplevert. Zie bijvoorbeeld hier:

 

http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/lenkrad-ausbauen-tauschen.108086/#post-2109147

Link naar reactie
  • Administrator

Ik bedoelde dat als Ralf het gedaan heeft en daarbij geen problemen heeft gehad, dat een goed begin is (maar geen garantie, omdat hij ook geluk kan hebben gehad. Maar op basis van de aanvullende info van buitenlandse fora zou ik het zeker aandurven).

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb bij diverse autos al het stuur en airbag verwijderd waaronder z#.

Bij mijn z4 de stoelairbags uitgebouwd inclusief stoelen,

 

Werkwijze

1 auto openen

2 Accu loshalen en er zorg voor dragen dat deze ook geen contact meer kan maken

3 15 minuten wachten, lekkere mok koffie drinken

4 Airbag kan nu probleemloos worden verwijderd verwijder stekkerverbindingen wel met grote zorgvuldigheid loshalen

 

Opmerking: draag er zorg voor dat er geen schakelaars worden ingeschakeld en schakel contact niet zolang airbag verwijderd is

dit geeft een foutmelding die gereset moet worden.

 

Montage in tegengestelde volgorde muv de koffie

 

 

 

 

mvrgr Peter

 

 

 

 

aangepast door Ronlittle
Verkoop alleen door donateurs.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Van het weekend me standaard stuur vervangen door een M stuur, heb alleen de "chrome" inleg en alle knoppen overgezet, vindt dat mooier dan helemaal zwart, maar dat is persoonlijk.

Werkt allemaal goed stuur is net zo groot als het standaard stuur en alles past 1 op 1. Het stuur is alleen dikker. De auto kan gewoon volledig van het stroom af, heb wel beide polen losgehaald, en een half uur gewacht. Met uitzondering van datum, tijd en een lege board computer geen andere dingen meegemaakt die niet werkte of foutmeldingen gaven, zelfs niet bij uitlezen.

 

Nu de volgende fase gaan uitzoeken en bestuderen, mijn nieuwe M stuur heeft namelijk stuurverwarming, welke niet op mijn auto zit. Kijken wat ik ervoor nodig heb qua onderdelen. Moet in ieder geval de verwarmingsoptie coderen.

Link naar reactie
  • Administrator

Lekker bezig Leon. Zou wel mooi zijn als je die stuurverwarming werkend krijgt. Heb je in ieder geval een extra schakelaar voor nodig, maar dat lijkt me het minste probleem ...

Link naar reactie

Ga me best ervoor doen, heb als het goed is nu alle onderdelen ook op de rit.

schakelaar, kapje, sleepring, airbagkabel. Nu maar hopen dat ik alle kabels heb. Effe afwachten wanneer de onderdelen binnen zijn en ik tijd vrij kan maken. Ik hou jullie op de hoogte.

 

Sander, geen ervaring mee. Voor mij is het geen must, maar vrouwlief zou het wel heeeeeeerlijk vinden (heeft lichte artrose in der handen)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.