Ga naar inhoud

BMW Service Inclusive


Individual

Aanbevolen berichten

Ik zie dat Service Inclusive tegenwoordig ook aangeboden wordt voor de Z4. Volgens mij was dat voorheen niet zo, of alleen voor nieuwe auto's. 

 

Hebben jullie je daar wel eens in verdiept? Het misschien zelfs afgesloten? Heb je het idee dat het een aantrekkelijke deal is?

 

Ik zou voor € 266 drie jaar lang, of tot 40.000 km (afhankelijk van wat het eerste bereikt wordt) het reguliere onderhoud kunnen laten doen. Of voor dik 600 euro het pluspakket.

 

BMW Service Inclusive omvat:
• Onderhoud volgens BMW richtlijnen
• Motorolie verversen
• Oliefilter vervangen
• Luchtfilter(s) vervangen
• Interieurfilter(s)
• Brandstoffilter(s)
• Bougies
• Remvloeistof
BMW Service Inclusive Plus omvat ook:
• Remblokken voor
• Remblokken achter
• Remschijven voor
• Remschijven achter
• Koppeling
• Ruitenwissers
Link naar reactie
  • Administrator

De vraag is of je het zinvol is, zeker het pluspakket. Ik rijd dagelijks met mijn Z en heb inmiddels al ruim 40k met deze set remblokken en schijven gereden. En een koppeling kapot binnen 40k? Dan moet je je eerder afvragen of je de auto zelf niet hebt vernaggeld.

Link naar reactie
  • Administrator

Het hangt er heel erg vanaf hoeveel kilometers je paar jaar rijdt. Een aantal van de genoemde zaken is bij weinig kilometers ook tijdgebonden. 

 

Voor de goede orde: bij de eerste vier items staat "vervangen", bij de laatste vier niet, Betekent dit dat ze daar alleen naar kijken en dat als vervanging noodzakelijk is, je die onderdelen (en eventueel het arbeidsloon) wel betaalt, of is het het toeval dat bij de laatste vier bullets het woordje vervangen mist?

 

Als het "all inclusive" is: wat kost een reguliere beurt beurt voor een E89 eigenlijk bij de dealer? EUR 266,- lijkt mij voor bij de dealer dan zo duur nog niet, ook al zou het effectief om een enkele beurt gaan.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Zou idd om effectief 1 onderhoudsbeurt gaan,maar als alles aan de beurt is en ze vervangen dan ook alles is het een koopje.

schijven blokken enz gaan ze echt voor €600 niet vervangen op hun kosten lijkt mij.

 

BMW Service Inclusive, omvat als onderhoudscontract het voorgeschreven onderhoud inclusief de daarbij benodigde originele BMW onderdelen, vloeistoffen en het werkplaatstarief.
Motorolie en oliefilter vervangen. Vervanging van lucht-, micro- en brandstoffilters, bougies en remvloeistof.

 

BMW Service Inclusive Plus, omvat ook het eventuele vervangen van slijtagedelen als bijvoorbeeld remmen, koppeling en ruitenwisserbladen.

 

Ze zeggen zelf van wel dus zou het goed moeten zitten,ik vraag mij af of dat ook voor mijn Z opgaat (deze heeft binnenkort wel en paar nieuwe remmen nodig )of moet ie dan eerst gesaneerd worden?

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Aldus de voorwaarden,die Jeroen vast al gelezen heeft!

 

4. Binnen BMW Service Inclusive kunt u kiezen uit twee servicepakketten: BMW Service Inclusive (SI Service) Inspectie en werkzaamheden volgens de 'Handleiding voor de auto' en het onderhoudsboekje, dat met de auto wordt meegeleverd. Dit omvat inspectie werkzaamheden en vervanging van motorolie (uitgezonderd tussentijdse bijvullingen), luchtfilter, microfilter, bougies, remvloeistof met inbegrip van bijbehorend arbeidsloon. BMW Service Inclusive Plus (SI Plus) Naast de in het pakket 'SI Service' genoemde onderdelen ook noodzakelijke slijtagereparaties van remblokken (voor en achter), remschijven (voor en achter), koppeling en ruitenwisserbladen, plus noodzakelijk onderhoud aan af fabriek gemonteerde onderdelen aan het voertuig, alles als onderdeel van het standaard onderhoud. Om voor een voertuig aanspraak te kunnen maken op kosteloze dienstverlening ingevolge BMW Service Inclusive, dient de eigenaar steeds als een goede huisvader voor het voertuig te (doen) zorgen en dient het voertuig op correcte wijze gebruikt te zijn. Daarnaast moeten de onderhoudsbeurten verricht worden op de tijden zoals deze in de auto of onderhoudsinstructies zijn aangegeven en/of binnen het tijdsbestek/de kilometrage zoals vastgesteld door de fabrikant.
 

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.