Ga naar inhoud

Jawel...(zucht)...banden


Zzzz(4) nr1

Aanbevolen berichten

Da zal ik het topic maar starten.

Ik rijd mijn 2.0i van april 2012 nu met de orignele 17"LM velgen met daarop rondom 225 35 18 winterbanden.

:cold: Ja ik weet dat t nog steeds 14-15 graden is....

De breedset die ik vervloekte bij mijn slk , 18 inch met 255 achter en 225 voor ligt ook weer op deze Z4. :muur:

Al lijken de 35% hoogte bandjes die er nu aardig versleten opliggen betaalbaarder dan de 45% van de slk.

Ik zou voor Pirellis willen gaan, Zero GT die zo'n 130 euries /stuk zijn.

Wie heeft betere/betaalbaardere tips of zou voor een andere hoogte maat gaan?

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

bij een breedset moet je ook verschillende hoogte verhoudingen gaan kiezen anders kom je niet uit.

Sorry, was botweg uitgegaan van de banden die er nu opliggen...misschien vandaar de redelijke tellerafwijking...

zijn trouwens wel originele bmw velgen....

Link naar reactie

ja dat is wel zeker,je achterband in nu een stukje hoger dan de voorband,het is echter wel zo dat wanneer je de 255x30 en de 225 x 35 optie hebt ,de voorband ietsje groter is dan achter maar daar heb je geen last van.

ik heb nu 275x 30 achter

en 235x35 voor

en daarmee is er nauwelijks een hoogte verschil.

Link naar reactie

ik heb voor ook hoger dan achter

Ja dat moet ook wel want de breedte is ook minderde aanduiding van de hoogte is in procenten van de breedte.

Daarom is een 275 x 30 x 19,nagenoeg even groot in diameter als een 235 x 35 x 19

Het komt niet altijd even goed uit maar redelijk in de buurt komen lukt wel.

Link naar reactie
Op ‎27‎-‎12‎-‎2015om6:40 PM, Emi zei:

Welk merk/type banden heb je uiteindelijk gekozen?

Ik rijd nu nog met mijn winterset, en gezien de grote beschikbaarheid van de juiste banden zal ik mijn oude set eerst maar eens "Opgommen" voordat ik ze laat vervangen.

Voor mijn slk waar ook 255 18 op lag was de maat dusdanig afwijkend dat ik zelfs blij was om voor 75,- p/st gebruikte te kunnen kopen..

Dus dan lijken die z4 bandjes aardig betaalbaar...

 

Kan ik hem eens goed testen want op de winterbanden is het net een kart ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.