Ga naar inhoud

eibach verlagingsveren Z3


Aanbevolen berichten

even een woordje uitleg

na dat ik behoorlijk wat problemen heb gehad om met mijn verlagingsveren door de autokeuring te geraken (in Belgie) heb ik noodgedwongen terug originele veren moeten steken, met de verlaagde veren die overigens goedgekeurd zijn door de overheid met attest ondertekend door de minister van verkeer, vinden ze het nog nodig om de zzz af te keuren.

maar het sterkste aan dit alles is dat de auto de vorige 2 jaren WEL goedgekeurd werd en nu plotseling niet meer, daaraan zie je wat een bedrog en willekeur het allemaal is

de veren zijn enkele jaren terug door roodkapje gemonteerd, maar Ruud heeft toen vooraan 2 veren van een 6cil. geplaatst terwijl het een 4cil. is dit past echter perfect, het enige verschil is de draagkracht en dus ook een ander onderdeel nr.

werd zo afgekeurd, dus ik veren laten plaatsen van een 4cil. weer afgekeurd, zzz te laag en dit mede omdat ik een :m: onderstel heb en dus zo wie zo al iets lager zit, daarom nu weer originele veren en heb ik nu 6 veren in de aanbieding

met deze veren komt de zzz ongeveer 2,5 cm lager te liggen

voor het bezorgen kan mogelijk wat geregeld worden, ik heb op 22/6 een afspraak bij Ruud voor een onderhoudsbeurt

past dus zowel onder een 4 als 6 cil.!!!

dus 1X een ganse set (voor + achter) prijs 140euro

en 1X 2 veren vooraan (5dagen onder de zzz gestaan) 120 euro

2015-05-31%2017.48.02_zpsklnufv6r.jpg

2015-05-31%2017.51.34_zpsrwfpthwd.jpg

2015-05-31%2017.51.41_zpsshuyksee.jpg

aangepast door rscl
Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

dank je Maurits, het is hier echt ongelooflijk net alsof ze je elke dag overal proberen te bestelen, ik ben 4 keer terug moeten gaan en

de laatste keer met de originele veren hebben ze dan nog een 'geometrie keuring' gedaan wat betekend dat de hele auto wordt nagemeten

om te kijken of er geen afwijkingen zijn, mocht de zzz ooit een ernstig ongeval gehad hebben was hij er waarschijnlijk niet door geraakt

ik had eerst een afspraak bij Ruud voor een onderhoudsbeurt ergens in maart ik heb nu afgelopen week eindelijk een nieuwe afspraak kunnen maken

Link naar reactie

Heb jij weer Eddy, :blink:

Dat "bedrog, willekeur en proberen te bestelen" verhaal is vrij herkenbaar, de roverheid in NL kan daar ook wel wat van.

Was een ander keuringsstation kiezen geen optie geweest, of werkt het keuren in België anders dan in NL?

Sterkte met de afhandeling

Link naar reactie

@Marco, @Roger dat is al weer een tijdje geleden :thumbup:

vroeger gingen wij naar een ander keuringsstation hier vlak bij maar dat was een 'opleidingsstation' dat stond dan weer gekend als vrij streng

wij op aanraden van een garagist een jaar of 7-8 terug naar dit keuringsstation en dat was daar inderdaad veel soepeler tot dit jaar dan toch!!!

en als je auto in een bepaald station afgekeurd wordt, ben je verplicht om daar terug te gaan voor de herkeuring

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik ben niet meer zo vaak op het forum, vandaar zie ik dit nu pas...

Begrijp er niks van, ik heb op mijn 2.8 coupé Bilsteins in combinatie met H&R veren en die ligt officieel 3.5cm lager.

Keuring en extra geometriekeuring werd gedaan in Alken. Normaal ga ik in Diest voor de jaarlijkse keuring.

Enige wat ik ieder jaar moet doen, is de beschermbeugel onder het motorblok uithalen voor ik me aanbied, anders raak ik niet over het plankje...

Link naar reactie

^ wij gaan ook al 7-8 jaar naar Diest en zoals ik al zei, vorige 2 keren geen probleem en dit jaar niks goed, ik denk dat ze

daar "in opdracht v.d. overheid" strenger moeten optreden.

ik heb dan ook nog eens een :m: onderstel wat zoal (ik dacht) een cm of 2 lager licht en dan die eibach's eronder, dat is dit jaar dus

van het goede teveel geweest, in Nederland, Duitsland, Frankrijk mag dat allemaal

de zzz is vorig jaar zelfs met spacers eronder goedgekeurd, wat in Belgie absoluut verboden is

aangepast door rscl
Link naar reactie

Waar moet ik allemaal aan denken als ik deze set op mijn 4 cilinder zou zetten? Het omzetten bijvoorbeeld, is daar een prijsschatting van te geven? En wat voor invloed heeft het op het rijden met de normale schokbrekers? Moeten deze ook aangepast worden? Ben misschien geïnteresseerd.

Link naar reactie

^ Guido, er moet niets meer gebeuren met de schokbrekers, gewoon de veren vervangen

ik heb niet echt een idee hoelang werk het is maar ik schat ongeveer een uurtje of 3 - 4 ik heb het destijds bij Ruud laten doen

je zzz ligt een een stukje lager wat optisch natuurlijk mooier is maar hij is ook een stuk harder, dus iets minder comfortabel

heb jij een gewoon, of :m: onderstel?

Link naar reactie

Wat een zemelaars die Belgische keurders zeg.

Ik heb met verlagingsset en zelfs spacers nog nooit iemand horen janken hier.

Man man man....kansloos daar zeg.

Als ik het dus goed begrijp kun je als Belg eigenlijk nooit je auto een wat sportiver uiterlijk (verlagen) geven...

Ik zou het denk ik gewoon volgende keer bij de keuring weer bij een ander station proberen....

Link naar reactie

@Guido, met een gewoon onderstel is het comfort nog te doen en ligt hij zeker niet te laag

@Roy, verlagen mag maar je moet binnen de normen blijven, met mijn :m: onderstel en verlagingsveren was duidelijk te laag

er moet min. 9cm zijn tss de zzz en de weg en dat was bij nog minder :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.