Ga naar inhoud

Wel of niet de ///M een stukje verlagen.


Aanbevolen berichten

Vrinden. Het is voor sommigen vloeken in de kerk. En wellicht vragen naar de bekende weg maar ik wordt al dagenlang verscheurt door twijfel. Wel of niet de ///M een stukje verlagen. Thats the question.

Ik vind de auto momenteel - voor mijn gevoel - net wat te hoog op zijn (of haar?) pootjes staan. De ///M is 100 procent origineel. Daar ben ik zelf ook een groot liefhebber van. Vandaar de twijfel. Origineel houden of toch een stukje lager.

Ik heb een aantal voorbeelden gezien die mij hebben doen besluiten om het toch maar eens te proberen. Setje H&R aangeschaft. Deze zouden de auto voor en achter 30 mm moeten laten zakken.

Binnenkort worden de nieuwe banden geplaatst en ik wou dat moment dan maar direct aangrijpen om de veren te laten plaatsen.

De twijfel wordt echter wederom verstrekt door de verhalen die ik hoor. Ik hoor verschillende mensen roeptoeteren over het feit dat ik een schroefset moet plaatsen (in plaats van veren). Veel beter. Dat geloof ik direct. Maar ja...ik heb er eerlijk gezegd geen 1500 euro voor over om een paar centimeter te zakken. Vandaar de keuze voor veren.

Maar wat ga ik dan over mijzelf afroepen? Ik heb al heel wat pagina's hier (maar ook buiten het forum) geraadpleegd maar helaas nog geen afdoende antwoorden kunnen vinden. Wat spookt er dan zoal door mijn hoofd:

- kan ik straks nog drempels nemen?

- kan ik vast nieuwe vullingen gaan bestellen?

- wat doet het qua rijgedrag?

Zijn er mensen op het forum die dezelfde setup gebruiken en zo ja wat zijn jullie ervaringen?

Ik kan overigens ipv de H&R veren een setje Eibach pro's kopen. Deze verlagen echter "slechts" 15 mm. Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben?

Vast dank voor jullie meedenken.

Link naar reactie

Beste ? ik heb mijn :m: gekocht bij Ruud, waarom heb je niet even contact met hem op.

Volgens mij heb ik een schroefveren. Ik heb weinig tot geen last van drempels , maar vrees de ei-vormige obstakels waar menigeen over scheurt.

Subliem weggedrag, wel wat stijver op klinker / slechte wegen maar daar rijd ik toch niet hard 1

Je mag ten allen tijde komen kijken/rijden als dat je zou kunnen helpen.

succes !

Link naar reactie

Heb wel er wel eens over gedacht om er een KW schroefset in te plaatsen. Voor de looks (wat lager) maar vooral om (nog) betere rij- en stuureigenschappen te bewerkstelligen.

Na wat navraag en nalezen op het www. toch maar gekozen om het bij de fabrieksuitrusting en hoogte te houden.

aangepast door Emi
Link naar reactie

Ik heb ooit eens bij mijn M Coupe een serieuze schroefset gemonteerd, niet voor de looks maar omdat hij dan wezenlijk beter zou sturen

Dat was overigens een Eibach Pro Street schroefset, beviel uitstekend moet ik zeggen !

Link naar reactie

Dank voor de input. De veren zijn binnen. Had ze al besteld. Ik handel soms wat te impulsief. Had bovenstaande vraag eerder moeten stellen. Hoe dan ook, ik denk dat ik - ondanks de negatieve adviezen - ze toch laat plaatsen. Zelf maar eens proefondervindelijk gaan ervaren. Mede gezien het geringe aantal kilometers die ik in de Z maak, durf ik het wel aan. Als het echt niet bevalt gaan ze er snel weer vanaf en staan ze binnenkort hier te koop ;-)

Link naar reactie

Als het echt niet bevalt gaan ze er snel weer vanaf en staan ze binnenkort hier te koop ;-)

Doe je gelijk alles er rondom heen ook in de verkoop ? Ik ken wel een gegadigde :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Geen idee wat me bezielde!

Mocht je om wat voor reden dan ook weer eens een impulsieve gedachte krijgen;

stuur me dan als eerste een p.m. :m::petje:

Link naar reactie

Het eerste wat er bij mijn :m: gebeurde was een kw schroefset. Nooit een moment spijt van gehad. In tegenstelling tot velen vond ik de M een zwabber met de standaard configuratie. Wellicht heeft dat met de manier van rijden te maken :mellow:

Link naar reactie

Geen idee. Zou natuurlijk kunnen. Ik heb er ook veel te weinig mee gereden om daar echt iets zinnigs over te zeggen. Maar het kan ook aan de verwachtingen liggen. Het is en blijft een auto van bijna 20 jaar oud met nog oudere techniek. Het hoort er dus ook gewoon een beetje bij. Kortom de :m: is zoals die is en ik neem hem zoals die is. Honderd procent origineel in dit geval.

aangepast door ZZZ-Woudsend
  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.