Ga naar inhoud

nerveus stuurgedrag door speling draagarmrubbers?


Beef

Aanbevolen berichten

Hallo,

Eerst even voorstellen: Ik ben Bram en kom uit Lelystad. Mijn vriendin en ik hebben onlangs een mooie donkerblauwe BMW Z4 2.0 uit 2006 aangeschaft.

Er zaten nog (17 inch) winterbanden onder die we meteen vervangen hebben voor zomerbanden.

Nu vind ik de BMW af en toe onrustig in het stuur, alsof je ieder kuiltje voelt in het wegdek, het stuur tikt in rechtuitstand af en toe een beetje naar links/rechts.

Ik las dat de Z4 gevoeliger is voor spoorvorming, maar mijn woon-werkverkeer auto is een Seat Leon met 18 inch velgen waarbij ik op dezelfde route nergens last van heb.

Het onrustige stuurgevoel voelt ook niet echt als spoorvorming, dus dat sluit ik dan ook uit.

Vandaag heeft de Z4 op de brug gestaan waarbij er een klein beetje speling op de draagarmrubbers is geconstateerd. Hoeveel speling mag een Z4 eigenlijk hebben?

Nu lees ik veel over de rubbers vervangen of zelfs de hele draagarm voor een Meyle HD wat het stuurgevoel aanzienlijk verbeterd.

Is dit aan te raden? Ik lees ook verschillende verhalen over wel of niet goede kwaliteit van de Meyle draagarmen.

En nu ik toch aan het typen bent, weet iemand een goede uitlijner in Flevoland eo of in Amsterdam?

aangepast door Beef
Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Nou, da's deels waar, maar je kunt er wel veel aan doen. Geen run flats helpt enorm, versleten draagarmrubbers vervangen door betere zoals Meyle en correct balanceren en uitlijnen natuurlijk.

Link naar reactie
  • Administrator

Zeker! Weet ik, heb ik (en gehad) :-) Maar zo af en toe lees je dat mensen continu met twee handen moeten sturen bij 120 op de snelweg. Dat moet echt niet nodig zijn, dan is er iets mis ...

Link naar reactie

Bedankt voor alle reacties! Er zitten geen RFT banden onder. De Z4 is inmiddels uitgelijnd, er zat niet teveel speling op de rubbers. Het linkervoorwiel had een afwijking, dat is gecorrigeerd.De Z4 rijd nu een stuk rustiger, trekt niet meer zo en stuurt minder zwaar :)

Volgens mij is de "beweging" nog niet helemaal uit het stuur/ophanging, maar dat beschouw ik dan maar als communicatief. Voorlopig laat ik het even zo, misschien dat er in de toekomst nog Meyle HD draagarmen onder komen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.