Ga naar inhoud

Bluetooth verbinding e85


BMWZ3.0

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Z4 e85 3.0.

Nu lukt het mij alleen niet om met mijn telefoon (HTC One M7) verbinding te behouden met de carkit.

Ik volg de koppelprocedure zoals die in de handleiding staat.

Alleen wanneer hij gekoppeld is komt er 2 seconden later in me scherm van mijn telefoon te staan "bluetooth verbinding verbroken".

Iemand hier een oplossing voor?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bluetooth in de e85 werkt maar half half met moderne telefoons.

Veel moderne telefoons koppelen niet, of willen wel een koppeling aangaan maar zoals gezegd wordt de koppeling gelijk weer verbroken.

Dat kan per telefoonfirmware afhangen. Ik heb op dezelfde telefoon androidversies gehad die beduidend beter werkten.

Ik geloof dat iphones beter werken (geen ervaring mee).

Wil je dat alles perfect werkt, neem dan een oude telefoon. Nokia 6310 of zoiets. Daarmee werkt alles perfect, incl het automatisch overseinen van het telefoonboek.

Da's een 12 jaar oude telefoon voor een 12 jaar oude auto :wink:

Misschien kan je de bluetoothverbinding geforceerd openhouden. Hiervoor bestaan speciale appjes, zoals deze:

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.floodping.BluetoothKeepalive&hl=nl

(wellicht zijn er meerdere).

Maar dat is geen garantie dat de connectie überhaupt gaat werken.

Ik heb wel androidversies gehad die goed wilden koppelen, en ik kon bijvoorbeeld ook bellen, maar oproepen kwamen niet door. (dus wel kunnen bellen maar niet gebeld kunnen worden).

Het blijft een slechte combinatie, nieuwe telefoons en hele oude bluetooth carkits (we hebben het hier over een systeem dan in 2001 ontworpen is, een tijd dat de 3310 in de winkel lag, of dat je een telefoon van 'sony-ericsson' kon kopen..

Als je handig bent met geroote telefoons, dan gaat deze link dieper op het probleem (of 1 van de problemen) in:

http://forum.xda-developers.com/android/help/qa-lollipop-bmw-e46-carkit-bluetooth-t3045523

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

^zou je dat kunnen toelichten?

Ik weet dat je via de Ibus met navcoder de bluetooth toegangscode kan veranderen en het volume etc, maar volgens mij geen firmware flashen.

Die is z.g. hardware encoded afaik.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Die update is niet voor een e85/e86

Dat is voor een idrive-achtig systeem. (auto's na 2010 staat er in de kleine lettertjes)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 1 maand later...

BMWZ3.0, in ieder geval goed dat het je gelukt is om te pairen. Daar zat ik namelijk lang mee te stoeien vorig jaar. Mijn Z4 is van 2004 en ik heb de bt-verbinding getest met vele toestellen (ca. zes of zeven toestellen, van oude sony ericssons, tot android en iphone) maar de enige die werken bij mij zijn de iphone 4, 5 en 6. Ik denk dat de bluetooth van je HTC one m7 niet compatible is. Je kunt het apparaat wel pairen maar na een paar seconden valt je verbinding weer weg zoals je zelf ook hebt gemerkt.

Het kunnen bellen schijnt naast de Iphones ook te werken met oude Nokia's ,waaronder die GuidoK eerder heeft genoemd, en Blackberries maar die heb ik niet getest.

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties.

Heb er wellicht weinig aan. Afgelopen weekend is er iemand met 50 km/uur bij mij achterop gereden terwijl ik stil stond.

Resultaat, achter flinke schade en voor ook in elkaar doordat ik tegen mijn voorganger ben geknalt. Is even afwachten maar het ziet er naar uit dat hij total loss gaat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.