Ga naar inhoud

8J of 7,5 J bij 17 inch velgen


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar 17 inch velgen (en heb een set gevonden). Ik lees een beetje tussen de regels door dat bij 17 inch 7,5J de standaard is. Mijn ontdekte set is (waarschijnlijk) 8J. Ik wil eerlijk gezegd niets doen met spacers en dat soort dingen. Vraag: past de 8J en wat voor problemen kan ik tegenkomen?

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

8 Inch zal wel passen wat belangrijker is is dat de et waarde de juiste is!

De J in de gegevens van de velg geeft de vorm van het velgbed aan

Et geeft aan op hoeveel mm het montagevlak zich uit het hart van de velg bevind

Kies dan ook nog de juiste banden en klaar!

http://www.tyresizecalculator.com/tyre-wheel-calculators/tyre-size-for-rim-size-width-calculator

http://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=255-30-19X9ET40&wheel2=275-30-19X9.5ET40&wheel3=275-30-19X9.5ET30&fcl=3mm&wcl=40mm&scl=20mm

Link naar reactie

ET 34 heb ik inmiddels wel een goed gevoel bij.

Velgen vandaag ontvangen. Volgens de aanbieder 1 beschadigd en de andere 3 in goede orde. In praktijk alle 4 beschadigd en 1 corrosie bij de naaf/middendeel.

Les: Vraag om foto's per wiel. Dilemma is om ze nu al te laten refurbishen of wachten. Zijn er ervaringen met bedrijven dit soort klussen doen? Morgen kijken of ze recht zijn.

Banden worden Goodyear (Michelins drogen snel uit bij lage kilometrages?)

Link naar reactie

Zijn er ervaringen met bedrijven dit soort klussen doen?

Banden worden Goodyear (Michelins drogen snel uit bij lage kilometrages?)

Ik heb een adres voor je in de Bollenstreek, vanuit Den Haag niet idioot ver dus. PM me maar voor details!

Heb daar recent de wielen voor m'n Daimler laten stralen/poedercoaten voor een méér dan vriendelijke prijs.

16026407060_f5d20d55a0_z.jpg

Van 't uitdrogen van Michelins heb ik weinig gemerkt, maar dat hangt misschien af van wat je definitie van 'lage kilometrages' is... :)

Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

Even een update. Dacht dat RAL 9007 erg mooi zou zijn (iets donkerder dam velgenzilver 9006). Werd gebeld door de (King)straler en toch maar even op de fiets gestapt. Ja, was erg donker, dus toch maar naar 'old school' 9006. Was nog even spannend aangezien ik een Z3 mét airco, maar zonder gas blijk te hebben gekocht. Lichten stonden financieel gezien even op oranje. Geen defecte pomp en geen lekken geconstateerd, dus het project staat weer op groen. Vandaag het Z3forum maar even doorgespit op ET waarde 34 om de twijfel (passen ze wel?) te verdrijven.

Vandaag (8/05) opgehaald. RAL 9006, erg mooi gedaan. Smartphone had geen spanning meer, dus bij montage foto's.

aangepast door marcel.verheijen
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.