Ga naar inhoud

Sportkatalysator


Buuze

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Mijn originele katalysator rammelt een beetje en nu wil ik graag een sportkatalysator laten monteren. Ik heb een offerte gekregen van Serviceplaats uit Oss. Zij adverteren ermee op Marktplaats.

Helaas kan ik niet veel vinden over dit onderwerp op het forum. Mijn vraag is dan ook of iemand ervaring heeft met een sportkatalysator.

Het gaat om een Z3 Coupe 2.8 van 01-1999. Maar ervaringen met andere uitvoeringen zijn ook welkom.

Groeten,

André

aangepast door Buuze
Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

misschien is het handig om gelijk een spaghettispruitstuk te laten plaatsen, dit lever meer vermogen op en dan kan de cat evt verplaats/vervangen worden, ik ehb geen idee hoe dit op de M52 etc werkt, misschien helpt zoeken op spruitstuk wat meer.

Link naar reactie

Geven ze ook garantie dat je door de apk komt?

Ik denk dat het niet zo snel een vaart loopt, maar een emissiemeting als de auto stationair warmdraait is wellicht handig.

Ik rij ook met sportkats rond (maar dus ook met supercharger e.d.), en ik kom alleen door de apk als mijn auto echt even flink warmgereden wordt, en daarna gelijk de emissiesensor in de uitlaat gaat. Maar dat moet je keurmeester ook maar net weten (en willen... hij kan 'm ook afkeuren)

De normale uitlaatstroom tijdens stationair draaien is dus niet heet genoeg om mijn kat voldoende op temperatuur te houden. De wagen moet echt rijden.

Maar de 2 kats onder mijn auto zijn dus de enige die ik heb. Ik heb geen kats meer in het spruitstuk.

Ik weet niet of jouw auto ook kats in het spruitstuk heeft; sommige auto's hebben 2 kats achter elkaar. (dus de kat die dan onder de auto zit is extra)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Hoi Cornelis,

Ik heb Croock Tuning een mail gestuurd en al een offerte binnen voor een Magnaflow Sportkat. En deze moet geen problemen geven bij de APK keuring. Bedankt voor de tip.

Link naar reactie

Das mooi, bij mij hangt er ook een Crooke onder met Schmiedmann S-type spaghetti, uiteraard RVS. Wat er voor kat onder zit weet ik niet , wel dat het er nog maar 1 is, maar zonder probleem door de APK.

Ik ga binnenkort ff naar CroockTuning, ff babbeltje maken over geluid reducering bij 120 en hoger.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.