Ga naar inhoud

NIEUW - De Z4 Diesel


Individual

Aanbevolen berichten

Nee, niet vanuit BMW zelf. AC Schnitzer heeft het gedaan. Dat waar wij allemaal al jaren naar verlangden, maar nooit kregen, is nu dan toch eindelijk werkelijkheid geworden: de Z4 diesel heeft het licht gezien. Jubel en jolijt alom dus. Driewerf hoera.

Het gaat om het x50d-blok. Een 3.0 diesel, die door de helden uit Aachen nog een beetje gekieteld is, zodat er nu 430 pk en 840 Nm geleverd wordt.

Hier staat meer info en hier is nog een plaatje van deze nieuwe schoonheid;

ACS-Z4-diesel-001.jpg

Link naar reactie

Da's idd wel een waardige diesel, en zou redelijk makkelijk moeten passen.

Maar ik lees ook dat ze er 131 kg van hebben afgehaald :blink:

Dat is echt een hoop.

Ik lees dat ze er een vast carbon dak op hebben gezet, dus haal je een groot gedeelte van het gewicht ook nog eens uit de top weg, wat de wegligging extra ten goede komt. Het is dus nu een coupé.

Link naar reactie

ach waarom ook niet, als je een mooi sterk dieselblok er in hebt, trekt het de straatstenen er uit en je lacht nog ook als je bij de pomp komt, enige x dat je niet lacht is als de MRB weer op de mat ploft.

  • Like 1
Link naar reactie

Schandalig! Een Z4 hoort geen diesel te hebben.

Ik weet het, met dit vermogen en koppel trek hij als een paard. Toch heb ik nog steeds iets tegen tractor-motoren. Dat zal wel gekomen zijn toen ik er verplicht " van de zaak" mee moest rijden.

Link naar reactie

Ik vindt dit echt top :clapping: Kan je er echt een dagelijkse auto van maken ook als je 40.000 km/jaar rijdt. En gelukkig is in Duitsland de MRB niet zo hoog. Ik denk dat ie op ongeveer € 500-550 uitkomt. Dat is best behapbaar :punk:

Link naar reactie

Gaaf ding zeg! En voor de diesel haters.

Als eigenaar van zon 3 liter diesel blok van BMW ... het klinkt nog lekker als je op het gas gaat ook. Een beetje als een gedempte V8 qua brom / zwaarte.

Echt niet vervelend om mee te rijden voor dagelijks gebruik (ondanks dat m'n auto 2000+ kilo weegt). Voelt sneller dan een golf GTD.

Link naar reactie

Helemaal mee eens dat 3 liter diesel blok van bmw is heerlijk om dagelijks mee te rijden. Alleen qua geluid kan het niet tippen aan de z3 of 323ci en dat mis ik wel een beetje.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heb zelf een 530d xdrive. Een heerlijke auto om dagelijks veel kilometers mee te verstouwen.

Maar als ik in de Z4 3.0 rijd, dan voel ik toch het heerlijke kwikzilverige gemak van een dikke benzine motor met lekker gemakkelijk optoeren. Begrijp me goed, de diesel is een heerlijke buffel maar je leert een buffel nooit als een antilope springen en lopen.

De diesel is namelijk een stuk zwaarder met veel meer inwendig geweld in het blok(torque moet ergens vandaan komen).

Dus doe mij maar een lekkere dikke benzine slurper voor in de neus -:)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.