Ga naar inhoud

Uitlaatklep


sandere39

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet precies wat er technisch gesproken gebeurt, maar ik weet wel dat bij het inschakelen van de sportstand (in ieder geval bij de automaat), er een klep opengaat in het uitlaatssyteem.

Er is meer geluid te horen tijdens het rijden, bij het op en terugschakelen hoor je meer geluid (een soort plof :)), en bij het afremmen op de motor onstaat er wat 'gerochel'.

In ieder geval zaken die het rijden toch wel een extra beleving geven. Ik heb begrepen dat er bij BMW een team van mensen zich alleen maar bezighoudt met de 'geluiden'. Wat hoor je bij het dichtslaan van een deur, hoe klinkt de knipperlichtschakelaar etc. etc. en dus ook wat voor geluid komt er uit de uitlaat.

aangepast door countrydriver
Link naar reactie
  • Administrator

Voor zover ik weet bij de 35i en de 35is. Daar zit in de kofferruimte een verbinding die je uit kunt pluggen, zodat de klep permanent open staat:

Link naar reactie

Ik heb gemerkt dat de klep een eigen leven leid,als de motor koud opstart gaat deze snel dicht en bij bepaalde stand van het gaspedaal open.

Bij rustig cruisen blijft ie dicht en bij flink gasgeven opent hij zich weer en boven een bepaald toerental en snelheid merk ik dat er meer geluid komt.

Altijd open hoeft van mij niet zeker niet voor dagelijks gebruik.

Link naar reactie
  • Administrator

^ Dat is ook precies hoe BMW de klep bedoeld heeft: bij rustig gebruik dicht (leuk voor de buren) en bij stevig gebruik open (leuk voor de berijder). :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.