Ga naar inhoud

Waarom werkt 't bij mij nou weer niet?


stonecoldstip

Aanbevolen berichten

Luitjes,

pasgeleden van forumlid schitterende velgjes plus bandjes aangeschaft.

Zijn mooie 18 inch velgen, allemaal 8j breed, en allemaal ET35 met band 225/18/40.

Eerst heel het internet inclusief forum (bijvoorbeeld Willem heeft dezelfde maten) overhoop gehaald om te kijken of het wel kan en eveneens eerst gepast voordat ik kocht. Niks aan het handje. Tot ik ze thuis er alle vier onder wilde leggen, en ik op het volgende probleem stuitte: bij uitsturen schuurt de 'hoek' van de band netnet dat randje in binnenkant van de wielkast (bij de pijl op de foto; is linker voorwiel). Koopgeil als ik was niet gezien bij het passen natuurlijk :muur:

IMG_1484huh.jpg

Foto is overigens met mijn 'oude' 17 inch set eronder.

Mijn vraag: hoe los ik dit nou op? Ik snap dat de ET waarde natuurlijk te laag is voor mijn ZZZ. Maar is dit gewoon een kwestie van spacer erop en rijden?

Jullie begrijpen overigens natuurlijk dat ik (nog) een leek ben, he? :party:

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Te lage ET waarde kun je niet corrigeren met een spacer. Van een spacer krijg je juist effectief een lagere ET waarde.

Wat bedoel je met de schurende hoek. Ik neem aan het punt waarop zijkant van de band overgaat in het loopvlak, maar schuurt dat aan de binnenkant, of de buitenste hoek? En voor (koplampkant) of achter (deurkant)? En aan allebei de kanten (linkervoorwiel en rechtervoorwiel)? En weet je zeker dat het onderdeel waar de band tegen aan schuurt goed gemonteerd is?

Wat in ieder geval nog kan als je er verder niet uitkomt is een band met een kleinere wanghoogte. 225/18/35 scheelt toch weer een dikke centimeter ...

Link naar reactie

Correct: waar de wang overgaat in het loopvlak. De buitenrand schuurt licht tegen dat randje aan de deurzijde van de linkerwielkast, bij insturen naar links. Is kwestie van paar mm.

Heb overigens met alle wielen uit de wielset geprobeerd met hetzelfde resultaat. Heb andere kant nog niet gedaan. Achter past het wel trouwens.

Rolomtrek zat ik ook aan te denken, maar hoe krijgen anderen het dan wel voor elkaar met dezelfde maat? Op bimmerforum paar voorbeelden gezien met allen dezelfde setup en hier op t forum heeft Willem als ik me niet vergis dezelfde maten.

aangepast door stonecoldstip
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.