Ga naar inhoud

Vervanging van schakelpook automaat.


Enigma

Aanbevolen berichten

Ik wil in mijn Z4 e89 de ASK Automatic Shift Knob vervangen voor een versie met meer uitstraling.

Ik heb er een gevonden op het net, maar wie kan me vertellen of dit gaat passen.

En zo ja welke uitvoering moet ik hebben, er is er een met een lange stift en een met een korte stift.

Als ik de lijst bij BMW ga bekijken zou dit moeten passen, alleen BMW zelf kent deze niet en leveren ze ook niet.

Volg onderstaande link:

http://www.jlevisw.com/accessories/BMW/Updated-Look-Automatic-Shift-Knob-.htm

aangepast door Enigma
Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb al wel gezien dat de kunstof kap die om de pook zit er gewoon afgeklikt kan worden.

Je zou verwachten dat de keuze hendel toch wel ergens in vergrendeld zou zitten.

Hoe zit deze dan vast?

Link naar reactie

Je kunt hem inderdaad zo omhoog trekken.

Pas alleen op dat je de ontgrendeling aan de achterzijde op de pook niet indrukt, je loop dan kans dat de stift drie er aan zit afbreekt.

Heb inmiddels ook how to gevonden op het net: https://m.youtube.com/watch?v=-5nHrMQ6AhQ

Bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Voor de e89 8- bak(tenminste bij mijn 2012) kun je de pook en het omliggende frame met schakelzak gewoon omhoog trekken...let wel er zit een dunne data kabel aan met een 3-4 cm brede stekker het is  een kort kabeltje...die ruk je er per ongeluk ook uit.

 

Een stift heeft deze pook niet, hij schuift over een 6 cm lange stift die uit een groot 4- kant joystick blok komt wat aan je middenconsole vastzit

 

Weet niet of je al eens een goedkoop plastic stofzuiger/speelgoed  wiel over een as hebt zien zitten...zo zit deze pook ook vast

Hieronder een ander model module waaruit de as steekt waar de pook op moet

sd1772-bmw-e85-z4-gearshift-assy-steptronic-automatic-shifter-oem-roadster-25167514885.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.