Ga naar inhoud

Vertel over je hobby's en verzamelingen.


nick wood

Aanbevolen berichten

Iedereen heeft wel een interesse buiten zijn werk of dagelijkse bezigheden, sommigen maken daar een volwaardige hobby van. Er zijn ook mensen die verzamelingen aanleggen, gewoon omdat ze het leuk vinden om eens met iets anders bezig te zijn.

Vertel in dit topic over je hobby's en verzamelingen, als het even kan met foto's erbij. Een hobbyist is toch trots op zijn verzameling en/of hetgeen hij/zij bereikt heeft in een hobby.

Het mag van alles zijn, van sigarenbandjes tot vliegtuigen, dus ook auto's. Als het moet mag de Z natuurlijk ook.

Ik heb gewoon teveel hobby's, daarom zal ik beginnen met een verzameling.

Sinds 20 jaar verzamel ik edelstenen, halfedelstenen en kristallen, we hebben een paar maanden geleden eindelijk een mooi antiek kastje op de kop getikt om ze daar in te zetten. Vandaag heb ik er verlichting in gemaakt en de kast ingeruimd.

Elke kei heeft een verhaal, elk stuk steen een betekenis, daar ga ik nu even niet op in dus tijd voor foto's.

Het antieke kastje.

IMG_6848.JPG

De inhoud.

IMG_6833.JPG

IMG_6834.JPG

IMG_6838.JPG

IMG_6839.JPG

IMG_6841.JPG

IMG_6842.JPG

Dit is slechts een gedeelte van de verzameling want de grote stukken gaan niet in de kast. Ik heb bijvoorbeeld een stukje bergkristal wat 45 kilo weegt en nog meer van die dingen.

Dus, laat maar horen en zien waar jij je mee bezig houdt in je vrije tijd.

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tja, eigenlijk teveel om op te noemen maar ik zal een poging wagen.

- Mijn wijnkelder met ongeveer 1000 flessen erin.

- Meubels maken

- Ons kasteeltje restaureren en verfraaien

- Muziek en dan in het bijzonder analoge geluidsapparatuur

- Mijn audio en video studio

- BMW automotoren reviseren, hoofdzakelijk de V8 motoren

- Reizen

- Auto's in het algemeen, ik noem mijn Honda CRX uit 1990 die ik aan het restaureren ben en waarvan de motor al als nieuw is.

Dit zijn de hoofdpunten wel buiten het verzamelen van stenen. :blink: Denk ik......

Link naar reactie

omg.

Dat zijn allemaal luchtbuksen?

Volgens mij moet je naar de VS verhuizen. Auto's zijn een stuk goedkoper en qua wapens natuurlijk helemaal, in sommige staten althans.

En zie ik daar de staart van een kat die net de boel heeft lopen inspecteren? :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

^^ Ja. De meeste van die luchtgeweren worden gebruikt voor wedstrijden op 100m. Goede schutters schieten op een afstand van 100m met 5 schoten een gerafeld gaatje van 12mm. Ik ben geen goede schutter maar heb wel een 100m luchtgeweer blog. Het heet 100mairgun.nl.

aangepast door Emi
Link naar reactie

Aha, dus wat daar staat van 'willekeurige verzamelaar' is helemaal niet zo willekeurig :lol:

Wat ligt daar nou zoal aan waarde? volgens mij zijn een aantal van die dingen specifieke wedstrijdwapens (duur? vast wel)

Meer dan de waarde van je z3m? :wink:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Aha, dus wat daar staat van 'willekeurige verzamelaar' is helemaal niet zo willekeurig :lol:

Wat ligt daar nou zoal aan waarde? volgens mij zijn een aantal van die dingen specifieke wedstrijdwapens (duur? vast wel)

Meer dan de waarde van je z3m? :wink:

De verzameling heeft zeker meer financiele waarde dan mijn Z3 M. Emotioneel heeft mijn Z3 M voor mij veel meer waarde.
aangepast door Emi
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.