Ga naar inhoud

Rijhoogte Z4 e85


ErikTilburg

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Erik en ik rij al vele vele jaren met veel plezier in allerlei BMW's. Ruim een jaar geleden heb ik een Z4 E85 2.5i uit 2003 gekocht die origineel uit Italië komt.

Tot op heden heb ik veel plezier aan de auto beleefd, maar 1 ding begint me langzaam te irriteren: namelijk het feit dat op iedere drempel mijn voorbumper over de grond schuurt. Ik moet echt stapvoets en scheef over iedere drempel, anders hoor ik een eng schurend geluid en helaas woon ik in een wijk vol met drempels (wie niet).

Een paar weken geleden heb ik voor het klussen 200kg aan zakken grind in de kofferbak meegenomen en tot mijn verbazing kon ik toen veel gemakkelijker over drempels en de ingeveerde achterkant zag er ook veel beter uit.

Nu denk ik dus dat de auto of voor verlaagd is, of achter verhoogd. Gevolg is dat de auto wat voorover gekanteld staat en de voorbumper dus nog iets lager ligt dan normaal.

Nu wil ik dus graag weten of de hoogtes van mijn auto kloppen (standaard bumpers en 225/45-17 banden):

Midden voorbumper tot wegdek: 13,5cm

Midden achterbumper tot wegdek: 21cm

Hopelijk kan iemand me helpen, want als ik andere veren koop wil ik wel zeker weten of ik de zaak niet slechter maak dan nu...

Alvast bedankt.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Welkkom Erik. Ik ben benieuwd waar je op uitkomt. Er zijn overigens nogal wat variabelen: M onderstel of niet (scheelt 1,5 cm), zijn er voor of achter al ooit schokbrekers en / of veren vervangen, zijn de schokbrekers instelbaar, zitten er voor of achter "schlechtwege" plaatjes op, etc., etc. Als je het zeker wilt weten zou je eens een voor en een achterwiel van de auto moeten halen en kijken wat je aan veren en dempers tegenkomt.

By the way: wij vinden het hier ook altijd leuk als iemand zich met een plaatje en een praatje voorstelt in de members gallery. :thumbs_up: