Ga naar inhoud

Aux in voor BMW Z4 E85 met DSP


Hero36a

Aanbevolen berichten

Ik heb een BMW Z4 uit 2003 met een BMW navigation system (klapscherm in het dasboard) en een autoradio met DSP.

Bovendien heb ik een CD-wisselaar voor 6 CD's

Nu wil graag een aux in aansluiting of Ipod aansluiting maken.

Nu zie ik verschillende dingen aangeboden op Ebay of Marktplaats, maar de meeste zijn niet geschikt voor DSP.

Heeft iemand een goed voorstel wat niet al te moeilijk is aan te leggen.

Ik weet inmiddels al wel hoe ikmde radio kan demonteren, dus het zou mooi zijn als er iets is, wat ik rechtstreeks op de radio kan aansluiten.

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Je moet eerst kijken of je een digitale link naar je versterker hebt of niet. Dat staat los van of je DSP hebt (wijdverbreid misverstand op internet)

In je accubak zit de versterker. Als daar een dun (coax)kabeltje naar toe loopt dan heb je een digitale link. Dat houdt in dat als je een systeem neemt dat de cdwisselaar vervangt, je een systeem moet hebben met digitale uitgang.

Dit zijn vaak systemen waarbij je via de knoppen op je radio/stuur de muziek kan bedienen; hetzij van een geheugenkaartje met mp3'tjes, hetzij bediening van je Iphone/Ipod. Dus skippen door muziek etc, en titelweergave van de muziek op het radiodisplay.

Dit zou dan het stekkertje zijn aan het draadje in je kofferbak (en achterin je cd wisselaar):

digilink.jpg

En die gaat dan in de middelste stekker van je amp:

amp5.jpg

Let op: elke DSP amp heeft dus op de versterker dit stekkertje zitten, maar het hangt er dus vanaf of daar een snoertje ingaat of je een systeem nodig hebt met digitale uitgang of niet. Het hangt er dus vanaf hoe je auto gecodeerd is of deze ingang gebruikt wordt of niet!

Gewoon een analoge ingang kan je maken door een speciaal kabeltje achterin je radio aan te sluiten:

x13649.jpg

Deze kabeltjes zijn ook kant en klaar te krijgen in diverse uitvoeringen met montageplaatjes etc

Dit zijn dus 'domme' analoge ingangen waarop je de koptelefoonstekker van je telefoon/mp3 speler aansluit.

Deze snoertjes kosten tussen de 5 en 25 euro op ebay. Dit sluit je aan achterop een aantal pinnetjes in het stekkerblok wat aan je radio vast zit. Je krijgt dan een extra input erbij (tape of aux, naar gelang welke pinnetjes je gebruikt)

Sorry, maar ik ben volledig nieuw hier.

Waar moet ik me voorstellen, of kan dit hier.

Ik ben Henk en heb sinds afgelopen juli een BMW Z$ 3.0 uit 3=2003.

Ik ben er erg blij mee.

We willen graag zien dat je een voorsteltopic aanmaakt in de members gallery:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/forum/12-members-gallery/

Uiteraard met foto's van je nieuwe aanwinst :)

Dan hebben wij ook wat om naar te kijken :wink:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

De cp600 heeft een digitale uitgang (naast de analoge). Of je die nodig hebt of niet ligt niet aan de cp600, maar aan welke auto je hebt :lol:

(zoals ik in mijn verhaal beschreef)

Maar een cp600 is geen aux in natuurlijk.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.