Ga naar inhoud

Last van een irritante fluittoon bij snelheden van >100km?


Watergek1959

Aanbevolen berichten

Eerst even mezelf voorstellen: 55 jaar, commerciële functie in chemische producten voor de automotive en woonachtig in Dordrecht.

Ik had vrij recent een Mazda MX5 gekocht aan het eind van mijn midlife crisis. Het wagentje beviel uitstekend (ik maak meteen de verkeerde indruk op dit forum <_<), echter kreeg mijn ega migraine van de warmte als we te lang open reden. Kappie dicht werd het benauwd en nog erger. De oplossing werd gezocht in het zoeken naar een betaalbare roadster met airco (hoe verzinnen ze het...). Omdat een MX5 zonder roest niet te vinden was besloten om naar wat anders te kijken, dan komt al gauw de Z3 in beeld.

Prachtig exemplaar gevonden helemaal aan de andere kant van het land, een mooie deal kunnen sluiten en naar huis gereden. Onderweg naar huis werd ik vanaf 100km/uur getrakteerd op een enorme irritante fluittoon, veroorzaakt door de wind ergens langs de voorruit. Voor mij was dat al voldoende om te overwegen de wagen weer direct te verkopen, immers willen wij volgend jaar naar Italië ermee en met zo'n rijdende fluitketel is dat niet te doen.

Natuurlijk de oplossing gezocht op dit forum maar niets kunnen vinden. Gelukkig heb ik op een Engels forum de oplossing kunnen vinden, die wilde ik graag met u delen:

Aan de binnenkant tussen de rubberen omlijsting en de voorruit bevindt zich een spleet van ca 2 mm, zowel aan de binnenrand als de buitenrand. Neem een stukje dun koord van ca 2,5 tot 3mm (ik gebruikte rolladetouw....), licht de rand van het rubber op met je nagel en druk het koord helemaal rondom in de spleet. Let op dat het rubber daarna weer goed aansluit.

Bij mij was het probleem meteen verholpen! De enige vraag die mij nu nog bezighoud; die spleet is er natuurlijk om water af te voeren (vermoed ik). Even afwachten of dit geen probleem gaat opleveren op termijn. Enfin, hemelwater genoeg om te testen de laatste tijd.....

Ik hoop dat het bij u ook werkt, doe er uw voordeel mee....

Met vriendelijke groet,

Frans Müller

aangepast door Watergek1959
Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Welkom en goede tip Frans!

Het loopt wel los met die verkeerde indruk: er zijn hier behoorlijk wat mensen die vroeger MX-5 reden. Ik heb er zelf twee gehad voor dat ik de overstap naar een Z4 maakte.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 5 maanden later...
  • 1 jaar later...

Ik had het in mijn vroeg Z3 en ik heb het gehoord ook in de laatste toen ik op weg naar België was.

 

Toen heb ik opgelost met een strakkere zetting van de sluitingen: boutjes losmaken, haken een keer rondgedraaid, de dak is zeer harder om dicht te doen geworden, maar geen fluister meer...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.