Ga naar inhoud

Boordcomputer in mijlen


Bmw-fan

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik eindelijk de boordcomputer in kunnen bouwen en alles fuctioneert. De how to komt er dus zsm aan. Nu had ik 1 "probleempje" de boordcomputer staan op mpg, miles en fahrenheit enz. Nu is mijn vraag: is er iemand die weet hoe je een boodcompter omzet van mijlen naar kilometers ?

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit linkje helpt: http://www.bmwmotorsports.org/BMW_docs/part1driverino.pdf, de Z3 boordcomputer wordt beschreven vanaf pagina 32.

Het lijkt erop dat ik slecht nieuws voor je heb:

"the BC is coded on the assembly line for the specific country version. It can be changed in the dealership using the DIS tester or MoDiC."

Nergens in het document wordt gerept van een methode om zélf de instellingen van 'imperial' naar metrisch te veranderen <_<

Ik kwam maar een handjevol verwijzingen naar jouw vraag tegen op de interwebs, alle fora melden "laten doen door de dealer"...

- edit - ik zie nu Ads post pas. Het verhaal waar hij naar linkt is voor een 5-serie, maar wie weet werkt het ook voor een Z! - edit -

- edit2 - aanpassen van temperatuureenheid (maar niet mijlen naar KM's): http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/umstellen-von-fahrenheit-auf-celsius-beim-bordcomputer.62945/ - edit2 -

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Bedankt voor de reactie. Morgen maar even langs de dealer hier kijken wat die voor mij kunnen doen. Doe nog wel even verslag nadat ik daar ben geweest.

Link naar reactie

Vandaag naar de dealer gereden, en zoals verwacht hadden die vandaag geen tijd. Maarja het was een mooie rit dus dat maakt niet uit.

Wel gelijk een afspraak gemaakt voor maandag middag. Daarna zal ik nog even vertellen of en het gelukt is en als het gelukt is wat zij gedaan hebben.

Link naar reactie

Strange zeg ik maar even. Ik heb een hele tijd terug de boardcomputer over genomen van een ander forumlid. De bedoeling was om ooit de middenconsole om te bouwen van pr fl naar fl. Ik heb hem nooit getest, ga uit van het vertrouwen van forumleden onderling. Hij kwam toen uit zijn nederlandse z3 voor zover ik nog weet. (2 jaar geleden onderhand).

Ps, volgens mij zat er ook nog een boardcomputer van een pr fl ibij de rest van de spullen. Ik weet dat de achterkant hetzelfde is, dus je zou het vierkante frame kunnen omzetten naar rond.

hou me op de hoogte, ik hou er nml niet van om iets verkeerds te verkopen aan een medeforumlid

ps reageer deze weken soms slecht ivm slecht internet vanwaar ik nu zit.

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie

@Blackwwz3

Tja...shit happens zeg maar, kan gebeuren dit soort dingen. Geen probleem gewoon even langs de dealer hier die zijn gelukkig heel wel willend

Link naar reactie

Ja het is een software instelling, maar niet alle dealers kunnen het. Hier in de buurt zijn er twee maar de een kon het niet en de ander gelukkig wel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.