Ga naar inhoud

Gezocht: Doek softtop ruitje

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Wie oh wie heeft er nog de originele BMW doek liggen voor op het softtop ruitje en doet er niks mee?

Ik zou er blij mee zijn :clapping:

aangepast door MarliesRoy
  • Administrator
Geplaatst:

Is bij de dealer nog te krijgen, heb em laatst oo gehaald voor 65

Geplaatst:

Wat doet die doek dan? Pure nieuwsgierigheid... :)

Geplaatst:

Je ruitje beschermen als je de softtop open zet (dus dicht klapt)

Helpt tegen krassen en dus dof worden van het ruitje.

Ik leg er nu een handdoek tussen, maar een echte BMW doek is toch wel cool

Leg dan ook een lang stuk dikke buis-isolatie in de "knik" van het ruitje. Blijft die mooi rond liggen.

Doe dat eigenlijk alleen voordat ik de hardtop er op zet. Komt het ruitje na de winter er weer prima onder tevoorschijn.

aangepast door Zetter
  • Administrator
Geplaatst:

wat een goed idee zeg.. gewoon die 5cm dikke grijze iso rollen? voor leidingen etc isoleren?

Leg dan ook een lang stuk dikke buis-isolatie in de "knik" van het ruitje. Blijft die mooi rond liggen.

Doe dat eigenlijk alleen voordat ik de hardtop er op zet. Komt het ruitje na de winter er weer prima onder tevoorschijn.

Ja klopt. Ik gebruik inderdaad de 5 cm dikke voor b.v. 21 mm buizen. Tijdens het laten zakken van de kap duw ik dit ding even stevig tegen het ruitje.

Als mijn Z een flinke tijd met het ruitje naar de zon gekeerd staat, wil bij het laten zakken van de kap de ruit nog al eens de neiging vertonen te gaan knikken (kunststof materiaal wordt nog al zacht door de warmte). Als ik genoemde handeling verricht is de ruit mooi rond in de opbergruimte gezakt.

Uiteraard wel de volledige lengte van de ruit als lengte van de "rol" toepassen.

aangepast door Zetter
  • Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen