Ga naar inhoud

Gezocht: Doek softtop ruitje


Aanbevolen berichten

Leg dan ook een lang stuk dikke buis-isolatie in de "knik" van het ruitje. Blijft die mooi rond liggen.

Doe dat eigenlijk alleen voordat ik de hardtop er op zet. Komt het ruitje na de winter er weer prima onder tevoorschijn.

aangepast door Zetter
Link naar reactie
  • Administrator

wat een goed idee zeg.. gewoon die 5cm dikke grijze iso rollen? voor leidingen etc isoleren?

Leg dan ook een lang stuk dikke buis-isolatie in de "knik" van het ruitje. Blijft die mooi rond liggen.

Doe dat eigenlijk alleen voordat ik de hardtop er op zet. Komt het ruitje na de winter er weer prima onder tevoorschijn.

Link naar reactie

Ja klopt. Ik gebruik inderdaad de 5 cm dikke voor b.v. 21 mm buizen. Tijdens het laten zakken van de kap duw ik dit ding even stevig tegen het ruitje.

Als mijn Z een flinke tijd met het ruitje naar de zon gekeerd staat, wil bij het laten zakken van de kap de ruit nog al eens de neiging vertonen te gaan knikken (kunststof materiaal wordt nog al zacht door de warmte). Als ik genoemde handeling verricht is de ruit mooi rond in de opbergruimte gezakt.

Uiteraard wel de volledige lengte van de ruit als lengte van de "rol" toepassen.

aangepast door Zetter
  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.