Ga naar inhoud

Autoverhuren via Snappcar.nl, iemand ervaring?


haroldv

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb mijn Z4 als 'auto er bij' en gebruik hem voornamelijk in het weekend en dan niet eens altijd.

Nu tipte iemand mij, om lid te worden van Snappcar, een platform waarbij particulieren auto's verhuren aan elkaar

Ff gekeken uiteraard, een EUR 75-100 per dag moet kunnen, altijd fijn.

Heeft hier iemand er al ervaring mee, gaat dat goed, of krijg je alleen idioten/coureurs?

Groeten

Harold

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Een bekende van mij doet ook zoiets, weet niet of het dit is of een ander initiatief.

Hij is er tevreden over, over het algemeen geen mensen die niet voorzichtig zijn met je auto

Je kunt je extra verzekeren via dat verhaal van hem (is verplicht) daarnaast kun je mensen die je niet geheel vertrouwd weigeren

Ook wordt er een contract opgesteld bij het ophalen dat de schade gedekt is

Tot op heden heeft hij er goede ervaringen mee..

Link naar reactie

Laten we het erop houden dat de auto die dag echt "gebruikt" gaat worden. Afgezien van de risico's mbt aanrijding etc is dat al de trigger voor me om het niet te doen.

Link naar reactie

UGG............ lightning87 has spoken :punk:

en hij heeft gelijk ook :clapping:

ze huren maar een bmw cabrio bij Gerard Joling

aangepast door coot
Link naar reactie

Ik ben ook van mening dat het niet altijd even goed zal gaan met de auto. Bijvoorbeeld: ik rij altijd mijn auto netjes warm voor ik het gaspedaal diep(er) in trap, maar niet iedereen zal dat doen. Ook hoor ik regelmatig van mensen die een lease auto rijden dat zij er minder goed mee omgaan na een aatal jaar zien ze er niet meer uit. Ik persoonlijk zou zoiets dus nooit doen.

Link naar reactie

De voor- en nadelen zijn duidelijk, ben om die redenen juist benieuwd naar de ervaringen.

Volgens de website is verzekering geregeld (all-risk) en heeft de huurder een profiel, waarop je iemand kan weigeren.

Dit kan overigens altijd, kan me voorstellen, dat leeftijd een keuze kan zijn.

Het risiko is natuurlijk: 'hoe gaan ze er mee om'. Aan de andere kant is het ook leuk als meer mensen van een Z4 kunnen genieten.

Maar zoals ik schrijf: juist daarom, ervaringen?

Link naar reactie
  • Administrator

^Tot nu toe hier dus niet, maar er staan wel degelijk Z4's op Snappcar. Kun je die mensen daarom niet via Snappcar benaderen en vragen naar hun ervaringen?

Link naar reactie
  • Administrator

Als ex-autoverhuurder (Hertz/Europcar/Opelrent) kan ik hier wel iets nuttigs over zeggen...

Ik heb mij nog niet verdiept in het snappcar verhaal, maar er zijn een aantal dingen waar je op moet letten:

A. Auto's zijn standaard niet verzekerd bij verhuur, dus let er op dat een speciale verzekering zowel schade als verlies/diefstal dekt.

B. Als je bij een persoon twijfelt of je jouw fiets wel zou willen meegeven, geef dan nooit een auto mee.

C. Huurauto's blijven altijd een doelwit voor potentiële dieven maar ook voor ramkraken ed. Bij de grote maatschappijen worden de NAW gegevens dubbel gecontroleerd en is het bezit van een Credit Card een minimum vereiste. Voor het huren van een exclusievere auto wordt al snel om 2 of meer Cards gevraagd op dezelfde naam. Dit alles is niet voor niets. Bij Hertz krijg je een Corsa al niet cash mee, laat staan een Mercedes.

D. Wie controleert het rijbewijs op geldigheid, echtheid, etc.? Het kan ingenomen zijn. Een kopie moet je al helemaal niet accepteren. Hetzelfde geldt voor paspoort en/of ID kaart.

E. Ik zou mijn auto durven verhuren omdat ik alle ins en outs ken, maar een leek zou ik het absoluut afraden!

Een bekend Amerikaans gezegde luidt: don't be gentle, it's a rental...

Hoop dat je hier wat aan hebt. Wil je meer weten, stel je vragen gerust.

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie
  • Administrator

Oh en een huurprijs van 75/100 per dag is best weinig voor een Z4. Dat kun je rustig voor een Z3 vragen. 125/150 komt voor een Z4 eerder in de buurt.

Link naar reactie

Als ik kijk bij verhuren komen er toch iets andere bedragen uit:

Verhuur jouw mooie BMW Z4 2003 via SnappCar en verdien:
€ 20 - € 40 per dag. Zonde om je auto stil te laten staan toch?

Verhuur jouw mooie BMW Z3 1998 via SnappCar en verdien:
€ 15 - € 35 per dag. Zonde om je auto stil te laten staan toch

Niet heel spannend dus. En als ik zie dat een 3 serie touring voor €35 incl 200km vrij wordt aangeboden houdt het voor mij op. Of je werkelijk 100-150 euro krijgt betwijfel ik. In onze omgeving wordt een ZZZ voor 50 aangeboden en die is meer als 10x verhuurd en 1 voor 100 en die is minder dan 3x verhuurd.

aangepast door duikie
Link naar reactie
  • Administrator

Nog een reden om het niet te doen... de kosten per km zijn dan hoger dan de opbrengst.

Link naar reactie

Zou je echt je zzz(z) uit willen lenen aan een wild vreemde?

Ben bang je een afgeragde auto weer terug krijgt, en je mag zelf opdraaien voor de stuk gereden onderdelen.

Lijkt me een slecht plan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.