Ga naar inhoud

Gevraagd cd wisselaar z4 E85


Aanbevolen berichten

  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als dit dezelfde is als in de E46, heb ik er nog 1 in mijn auto zitten die niet gebruikt wordt. Maar waarom stop je er niet meteen een usb speler in? Een Dension of Gromm of Yatour bijvoorbeeld. Krijg je gelijk meer opties.

Link naar reactie

Ik zou ook naar een mp3 oplossing gaan.

Ik heb zelf een cp600bmw, die qua titelweergave etc erg goed en logisch werkt. Het is wel 1 van de duurdere. Ik weet niet of een grom interface net zo goed titels/artiest etc weergeeft en net zo makkelijk navigeert. Ik ken 1 iemand met een Grom in een e46 (vrijwel dezelfde radio dus), en die werkte toch veel minder makkelijk. Maar wellicht hebben ze dat met firmwares rechtgetrokken.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik heb een Yatour maar die raad ik niet aan, het werkt wel(meestal) maar ook veel hickups. Ik kon hem voor weinig overnemen dus ik klaag niet. Titelweergave is volgens mij vooral afhankelijk van de radio en minder van de interface. De yatour emuleert een cd-wisselaar, je moet dus 6 mappen maken(of minder) per map kun je wel meer als 99 nummers opslaan maar bij nummer 100 gaat de weergave weer naar 01.

aangepast door duikie
Link naar reactie

Ja zo'n yatour is hetzelfde als de makers van xcarlink. Zo'n ding had ik vroeger in m'n citroen, maar die werkte ook niet altijd 100%, en die 99 nummers per map 'bug' had dat ding ook.

Zo'n cp600bmw heeft die problemen niet. Je moet/kan nog steeds 6 mappen aanmaken (corresponderend met de knoppen 1t/m6), en binnen die mappen/knoppen kan je per nummer skippen of per map.

Zo heb ik dus alle artiesten met naam A t/m D onder knop 1 staan, E t/m H onder knop 2 enz. En binnen zo'n map kan je dus per directory (bij mij dus per album) skippen.

Artiest en nummer wordt in het display weergegeven.

Het radiosysteem heeft alleen niet een soort menustructuur waarin je door mappen kunt scrollen zoals een modern systeem dat heeft. Dat zit er simpelweg niet in. (een intravee heeft een soort rudimentair systeem daarvoor, maar dat is traag).

Je zou natuurlijk een systeem kunnen maken op basis van een RPi + ibus interface, maar dan moet je serieus handig zijn :wink:

Zo'n mp3 interface sluit je aan op dezelfde kabeltjes als waar de wisselaar op aangesloten zit, dus dat is geen probleem.

Voor de plek waar de wisselaar zit kan je een bakje krijgen (bij de dealer; 15 euro oid), dus dan heb je iets meer bergruimte.

Aan de andere kant kan je ook je smartphone via een aux kabeltje (of via bluetooth met een ad2p interface) mp3's draaien. Je kan dan alleen niet skippen etc via het stuurwiel/de radio.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.