Ga naar inhoud

Communicatie met walkie talkie


Aanbevolen berichten

Zou het van belang of gemak zijn wanneer alle ritrijders met elkaar in contact zouden staan dmv een walkie talkie of iets dergelijks om zo nog meer chaos te veroorzaken :) en om elkaar te informeren over bezienswaardigheden of calamiteiten onderweg die oa kunnen bijdragen voor de veiligheid? :clapping:

Zo heeft de bijrijder ook een taak! <_<

Die apparaatjes kosten tegenwoordig een drol en wanneer je ze met elkaar afstemt draagt dat misschien bij aan nog leukere ritten.

kirisun-pt4200-walkie-talkie-charger.jpg

aangepast door Driez
Link naar reactie

Ik had porto's en geen walkies.

Bereik 1 a 2km, ging best goed als je niet te ver uit elkaar was inderdaad.

Ik vond het wel handig, we hadden er1 op kop, 1 in t midden en 1 aan t end.

Kun je elkaar toch een beetje op de hoogte houden van de gang van zaken zonder gelijk de mobiel te pakken.

Ik had er de "spreeksleutel" bij zodat je iets makkelijk dat ding vast kunt houden

Tevens zorgt het ook voor hilariteit onderweg, maar ook communcatieve chaos....I love it!

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Domme vraag misschien, maar heb je ze niet die uitzenden op een AM of FM frequentie, waar je je autoradio op kunt afstemmen?

Daar heb ik ook al over nagedacht maar als je wilt mee communiceren moet je een zender hebben.

@ Rob, ik weet dat het moeilijk is maar kun je ook eens serieus zijn? :nasty:

Link naar reactie

Domme vraag misschien, maar heb je ze niet die uitzenden op een AM of FM frequentie, waar je je autoradio op kunt afstemmen?

Alles kan, maar het is a) technisch gezien geen praktische frequentie voor deze toepassing en b) onhandige apparatuur en c) rete-illegaal.

Voor deze toepassing zijn andere frequenties en dus andere apparatuur. En die zijn dus gewoon te koop.

Overigens zitten daar dan ook weer bij die niet helemaal legaal zijn en toch verkocht worden, maar in ieder geval zit je dan niet in een omroepband te piraten.

In de meeste gevallen zul je met zo'n klein antennetje op een portofoon de 10 kilometer bij lange na niet halen uit de auto. 1 á 2 km is reëel en dan heb je ook nog kans dat je een gebied inrijdt waar iemand de door jou gekozen frequentie in gebruik voor een babyfoon (wèh prut-prut) of er een nest kwajongens door je route-aanwijzi gen zit te blèren. Al met al wel handig, maar als je elkaar echt kwijt bent zit er al gauw een paar km tussen en moet je ompakken naar de 06.

Als je met twee auto's bochtig door de Eiffel scheurt en dus dicht bij elkaar zit, is het een ge-wel-dig hulpmiddel. Heb je natuurlijk wel een bijrijder nodig voor de radiobediening ;-)

Link naar reactie

Van die porto's van 29 euri moet je niet te veel verwachten, die zijn wel machtigingsvrij, maar de afstand die ze opgeven halen ze nooit en het blijft poppenspul.

Voor een profi porto moet je een zendmachtiging hebben, dan krijg je een paar frequenties toegewezen en je mag ze officieel alleen in NL gebruiken.

Als je in het buitenland met een porto rondrijdt en je wordt aangehouden kun je ze inleveren.

Wat je wel legaal mag gebruiken is zo'n 27 MC bakkie, kost tegenwoordig ook geen drol meer. :sSic_toilet:

aangepast door coot
Link naar reactie

Juist Willem en zet die full qoute knop eens uit <_< Oh ging het om algemene zin dan vind ik het nog onzin. Er blijft weinig romantisch over als iedereen de routes al in zijn tom tom heeft staan en walkie talkies gaat gebruiken om elkaar niet uit het oog te verliezen. Of ging het hier niet om een mening :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Leuk voor de mensen die alleen rijden......heb je hem ook als luisterboek variant hahahaha

het leuke van de porto`s tijdens een rit is ook dat je elkaar op leuke dingen kan wijzen (hee zag je daar dat koppeltje liggen te ***censuur*** in de berm) maar ook op bijvoorbeeld een flitskast kan wijzen.

Ik kan als de organisatie dat wil, wellicht voor de aankomende rit wel een aantal porto`s lenen van mijn werkgever..

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.