Ga naar inhoud

Kabel soft top


Jack v O

Aanbevolen berichten

De kabel is prima te vervangen, bij mij zijn beide kabels gebroken. Toevallig gister contact gehad met de monteur van Ekris en die vertelde dat er een reparatieset aanwezig is, daarin zitten 2 kabels (links en rechts). De set kost rond de 76 euro maar dat is exclusief loonuren.

Het moet nogal een werk zijn de kabels te vervangen, maar ze kunnen vervangen worden.

Link naar reactie

Ben net bij de dealer geweest maar daar kost een kabeltje € 75.-, waarom dit prijsverschil, heb jij voor mij het adres van Ekris.

Het gaat bij mij om onderdeel nummer 54318400953

aangepast door Jack v O
Link naar reactie

Het prijsverschil is dan 1 Euro, apart. Ekris zijn nummer staat op het Internet, welke vestiging het dichtstbij is zou ik bellen. Wat ik niet goed begreep is of je voor die 76 euro 1 of 2 kabels kreeg. Ik begreep 2 kabels, maar nu durf ik het niet 100% zeker te zeggen.

Link naar reactie

Een kabeltje gekocht bij de fietsenmaker, de rand van het dak op 2 cm opengesneden, kapot kabeltje er uit getrokken, nieuwe kabel eraan gemonteerd met een knijp verbinding (is origineel ook zo), oog aan het dak opengebogen kabel erin gelegd, oog dicht genepen, dak met de hand dicht genaaid, klaar kosten €2,15.- tijd 1 uur.

  • Like 1
Link naar reactie

Top dat je je oplossing hier meldt. Nóg liever had ik een fotootje gezien, dat maakt het vaak nog net even iets gemakkelijker... maar dat is nu natuurlijk te laat. Wel lekker besparen zo!

Maar wat ik me nu afvraag: moet dat kabeltje nog op een bepaalde lengte/voorspanning worden gebracht of kon je dat spieken aan de andere kant?

Link naar reactie

Ik heb het gebroken kabeltje naast het nieuwe gelegd, iets langer gehouden omdat ik een winding van het veertje moet benutten om het kabeltje aan te bevestigen (de bevestiging van het kabeltje was bij het veertje afgebroken). aan elkaar genepen d.m.v. een aluminium hulsje met een waterpomptang, teruggeschoven in de stiknaad van het dak, kabel in de bevestiging van het dak gehangen en dicht genepen, opening van de stiknaad weer dicht gemaakt en klaar.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.