Ga naar inhoud

Lawaai van druklager, koppeling vervangen. is dat zonder brug zelf te doen?


lennart

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Het druklager van mijn Z3 maakt enorm lawaai. De koppeling werkt verder prima, maar het geluid is wel storend.

Nu heb ik wat offertes gevraagd voor het vervangen van de koppeling, en krijg ik bedragen van rond de 1100 euro te horen.

En dat voor een geluidje.........

Mijn Z3 heeft 160.000 KM gereden, en er zijn garages die gelijk het massatwee vliegwiel willen vervangen, en dan wordt het allemaal erg prijzig.

Overigens wist ik niet dat de 1.8 een massatwee vliegwiel heeft.

Om een lang verhaal kort te maken: Is het te doen om zonder brug de koppeling te vervangen? Ik kan namelijk een nieuwe complete LUK koppeling set krijgen voor 130 euro, en beschik over gereedschap en ruimte, echter geen brug.

Daarnaast ben ik handig genoeg, ik heb de koppakking zelf vervangen en dat is een lastiger klus volgens mij. Ik heb DIY's gevonden, maar hoop eigenlijk een antwoord te krijgen van iemand die het zonder brug geprobeerd of succesvol gedaan heeft.

Alvast dank voor je reactie.

aangepast door lennart
Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het lijkt me een lastige klus zonder brug. Het is rwd, dus de bak zit middenonder. Bij een fwd zit de bak een beetje linksvoor dus dan is het andere koek.

Ik weet ook niet precies wat de z3 bak weegt, maar meestal zijn ze toch wat zwaarder en groter dan een reguliere fwd bak van een klein autotje.

En een rwd bak middenonder heeft soms een paar bouten aan de bovenkant (tussen bak en chassis) waar je heel slecht bijkomt (ik weet niet of dat bij de z3 ook het geval is).

Dat is wat ik als potentiele ergenissen kan verzinnen.

En wellicht moet je uitlaat er ook nog grotendeels af (ff checken in TIS). Die zal ook wel lekker vast zitten, dus wellicht heb je een brandertje nodig om enkele bouten los te krijgen :wink:

Om dat nou allemaal liggend onder je auto te doen als ie op een paar bokjes staat (en je dus maar enkele cm's ruimte hebt) :blink:

Maar als je zo handig bent en in zeewolde woont, dan huur je toch gewoon een brug? (lijkt me ideaal voor je)

http://www.auto-fixx.nl/index.php?page=hefbruggen

Ik weet niet of die toko nog bestaat/bruggen verhuurt (oude prijzen), maar velen zullen jaloers zijn als je zo dichtbij een dhz garage hebt.

Als je het in een dag kunt doen, dan kost het je max 75 euro. Zorg dat je daar ook een transmissiekrik regelt (huren ofzo).

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Hoi Guido,

Super goede tips. Ik had nooit verwacht dat er een brug-verhuur garage zo dicht bij zou zijn, en al helemaal niet in Zeewolde. Inmiddels heb ik contact gehad met auto-fix, en ik kan daar nog steeds een brug huren.

Ik ben het helemaal eens dat het onder de auto liggen geen optie is, dit zou ideaal zijn. Dus, de onderdelen besteld en nu een dag plannen met auto-fix!

To be continued en nogmaals dank !

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.