Ga naar inhoud

Afslaan na reiningen Idle Control Valve


RoyvW

Aanbevolen berichten

Onze nieuwe Z3 1.9 16v met M44 motor loopt stationair niet zo lekker. Gisteren heb ik de ICV gedemonteerd om deze schoon te maken, dit was ook echt nodig want het klepje zat gewoon vastdoor de aanslag.

De ICV heb ik gereinigd met remreiniger en wat wattenstokjes. Na een 10 minuten reinigen kon het klepje weer zonder problemen bewegen. Alles weer in elkaar gezet en de motor die nog redelijk warm was gestart. wat een verschil, de motor loopt echter een stukken beter stationair.

Maar, gisteravond hadden we een feestje en de auto heeft dus de hele avond stilgestaan waardoor de motor dus koud is. Na het feestje wilde we naar huis rijden met de Z maar tot mijn verbazing slaat de Z3 na het starten meteen weer af. Dus weer starten en ook weer afslaan. Wanneer ik het gas een beetje inhoud blijft de auto normaal lopen, dit heeft dus duidelijk te maken met de ICV. Als de motor eenmaal wat meer op temperatuur is blijft de motor lopen, welliswaar in het begin op 500 toeren, dan 600 toeren en wanneer de auto warm is ongeveer 700 toeren. Ook bij een warme motor is het nog niet in orde want wanneer ik het gas loslaat dipt het toerental tot 400 toeren en herstelt zich dan tot 700 toeren.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, ik neem aan dat een ICV niet ingeleerd hoeft te worden?

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Vacuümlek?

De slangen van/naar de ICV zijn slijtagegevoelig en kunnen na verloop van tijd inscheuren (had recent hetzelfde voorhanden, maar dan met een 6-cilinder).

Het kan zijn dat het in- en uitbouwen van je ICV nét de spreekwoordelijke druppel was. <_<

De symptomen (alleen bij koude motor, neigingen tot afslaan) passen in ieder geval bij een niet meer jofele slang!

Link naar reactie

Vacuümlek?

De slangen van/naar de ICV zijn slijtagegevoelig en kunnen na verloop van tijd inscheuren (had recent hetzelfde voorhanden, maar dan met een 6-cilinder).

Het kan zijn dat het in- en uitbouwen van je ICV nét de spreekwoordelijke druppel was. <_<

De symptomen (alleen bij koude motor, neigingen tot afslaan) passen in ieder geval bij een niet meer jofele slang!

Gisteren de boel nog maar eens losgemaakt, opnieuw gereinigd en in elkaar gezet. Het probleem is opgelost, de auto loopt weer stationair.

Nu is de stationairloop een stuk beter maar nog niet perfect, de motor "bokt" af een toe een beetje, maar ik geloof dat dit een kenmerk van het M44 blok is?

aangepast door RoyvW
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.