Ga naar inhoud

Engelse koplampen?


Joost38

Aanbevolen berichten

Mn Z3 is afgekeurd door de rdw keurmeester (had steekproef) op een onjuist lichtbeeld. Ik zou Engelse koplampen want de lampen schenen naar links ipv rechts. Ik heb via een sloperij andere koplampen gekocht (helaas met oranje knippers :-( ) maar nu zie ik geen verschil met mijn eigen lampen. Glaasjes zijn identiek. Plan is dus om met de bekende oventruc de achterste gedeeltes te wisselen want ik wil mn mooie witte knippers behouden. Mijn vraag is dan ook of hier de bekende oventruc volstaat of dat dat niet eens nodig is omdat a. de lampen anders kunnen worden afgesteld of b. de oventruc alleen bedoeld is voor het voorste grote glas.... Help!

Ps. Ik heb mezelf al voorgesteld in het algemene gedeelte :-)

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Veel info over lampen, top! De tweedehands lampen van de sloop blijken ook Engels te zijn, niet te geloven!

De lampen mogen terug en heb na uren bellen gelukkig een ander paar MET witte knippers gevonden. Geen gedoe met de oven dus.

Kost een paar cent maar ben dr blij mee!

Link naar reactie

Nou dat is precies wat ik me ook afvroeg....was er inmiddels achter dat ie een keer voorschade heeft gehad en dat toen de engelse lampen zijn geplaatst. Waarschijnlijk niet met opzet. De APK keurmeester keurde de Z3 in eerste instantie ook goed tot dat de steekproef kwam en de RDW man het wel bemerkte. Ik vermoed dat het voorgaande jaren ook zo gegaan is. Omdat het lichtbeeld bij beide koplamp prima was viel het niet op dat ze net ff de verkeerde kant op schijnen.

De auto is een originele NL auto met alle boekjes en stempels, dus zeker geen import.

Bij sloperijen circuleren nogal wat Engelse koplampen gezien het feit dat beide lampen van de sloperij ook Engels zijn, notabene twee verschillende zelfs! Een facelift lamp en een pre- facelift. Hoeveel toeval / pech kan je hebben....

Nou ja, de slooplampen gaan terug en morgen krijg ik originele linksgestuurde koplampen mét witte knippers! Monteren en dan hup voor de APK!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.