Ga naar inhoud

Koplampen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kijk maar eens op ebay,

Staan er genoeg. Over de producenten weet ik niet zoveel. Weet wel dat Umnitza de units levert.

Geloof dat die kwalitatief wel bij de beteren horen: http://umnitza.com/umnitza-projectorz-with...yes-p-1193.html

Is de prijs trouwens ook wel naar...

De ProjectorZ I vind het mooist maar die worden niet meer gemaakt en zijn waarschijnlijk ook niet gebruikt te krijgen.

Heb wel eens iets gelezen over versies waarvan het glas heel erg krast. Ik zou als ik jou was ff goed wat research doen over

de aanbieders. Op het forum zijn meerdere members die die koplampen hebben, dus ff zoeken en een PM sturen.

Dat van die E39 lenzen is mij niet bekend, zal wel iets zijn dat alleen die-hard klussers doen.

Je kan ook verstralers inbouwen in het dimlicht (heeft 'Sledgehammer' gedaan). Maar dat is ook niet iets

wat je 'zomaar' even kunt doen.

PS: koop alsjeblief niet de chromen versie :muur:

Link naar reactie

Hey Jochem,

Die koplampen ken ik, maar dat zijn niet dezelfde. Kijk maar naar de knipperlichten in de koplampen. Ik las iets op Bimmerforums.com dat ze de orginele koplampen ombouwen met e39 lenzen maar dat weet ik niet zeker dus vandaar.

Moet eerst een mooie M Coupe vinden voordat ik hem ga veranderen :muur: (maar zeker geen chroom)

Steve

Deze bedoel ik.

bmwz3mcoupe4.jpg

Deze bedoel jij.

4503050406915a440ce5o.jpg

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ziet er in ieder geval wel erg gaaf uit! :rolleyes:

Waar heb je dat vandaan die info?

Ik denk dat mus gelijkt heeft dat het waarschijnlijk wordt gedaan door een handige klusser..

dit zal denk ik niet te koop zijn.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Afgelopen week bij roodkapje geweest en dit type angel eyes laten monteren. Ziet er vreselijk gaaf uit op de M. :P

Ringen zijn enigszins xenon achtig, stadslicht in de lamp unit niet aangesloten, de oranje bulbjes vervangen door zilveren (blijven wel oranje knipperen) en de ringen aangesloten op de stadsverlichting.

Misschien ga ik de gewone lampjes in de bumper ook nog vervangen door led lampjes zodat de ringen en de bumper lampjes qua kleur-warmte (of -kou) hetzelfde zijn.

Met name die lenzen geven, in vergelijking met de oude, een heel gerichte straal waardoor je behoorlijk meer ziet. Er kunnen ook xenon lampen in maar dat vindt ik persoonlijk niet zo mooi. Zet ze standaad laag (stand 2) en als echt donker is zet ik ze wat hoger (stand 0). Tip van Ruud overigens.......

Binnenkort zal ik er een paar foto's van de nieuwe units op het forum zetten.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast Z3-Widebody

Op de volgende manier kan je je originele koplamp ombouwen met een "shroud"

waardoor je dus een projector krijgt in de originele unit.

Onderstaande heb ik niet zelf geschreven, maar even gekopieerd van een andere site..

Bron

I am selling these to another member on this forum but I thought I would post up the pictures to show another route for those of you that want the stock look. I got these shrouds from the buyer, but they came off of a E46 and in the end look fairly stock.

Here is what I had to start with:

001.jpg

I had the projector already installed so this is what the back of the headlight looked like.

004-2.jpg

Here is the Apexcone 55W "Race" kit with the D2S connections

005-1.jpg

Next, instead of putting my headlights in the oven I break out the heat gun and slowly heat up the seam of where the headlight and lens come together.

006.jpg

007.jpg

008.jpg

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

After you take off the clear plastic cover you have to take apart the back part with the heat gun. Here is what the projector looks like once I ripped off the angel eyes and the black that was around it seen in the previous picture.

009.jpg

Here is the shroud and how I wanted it to look in the headlight assembly (it's actually upside down)

010.jpg

Got the shroud attached and checked the light output to make sure the shroud wasn't interfering.

011.jpg

Next I attached the Middle piece to the back piece by heating up the glue again and pressing it back together.

012.jpg

013.jpg

015.jpg

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Next I put on the plastic cover and it was complete

016.jpg

019.jpg

Just reinstall and your halfway done! Here's what it looks like after the conversion was complete:

002-1.jpg

003-3.jpg

006-1.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Plus dat arme blauwe zzztje kijkt wel heel scheel uit zijn ogen! Die kant en klare oplossing zou mijn keuze niet zijn! Overigens schijnt het grote probleem bij je koplampen open maken en weer verlijmen te zijn dat ze in veel gevallen vroeg of laat toch weer gaan lekken ...

Link naar reactie

sodeju. Ik vind eigenlijk geeneen oplossing smoelen. Ik denk dat je het 't beste zelf kan proberen. Is niet moeilijk alleen veel werk. Heb het net bij mijn e46 gedaan. FX-R projector naast OEM AL projector ingebouwd. Quad dus. bevalt wel goed moet ik zeggen hoor.

dsc7142s.jpg

dsc7149s.jpg

test setup:

djlquadtest.jpg

dsc6693s.jpg

djlquadclose.jpg

djlquadall.jpg

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Dat heb je zeker netjes gedaan!! :D

Zou je het ook op de zelfde manier kunnen inbouwen in een Z3-koplamp?

Ik denk dat je namelijk gelijk hebt, dat dat het mooiste zal staan, twee projectors naast elkaar..

ps. als ik het goed begrijp, heb jij dus een FX-R projector als grootlicht?

Link naar reactie

eeh... kunnen wel ja. Maar willen.... Het is nogal ff werk zeg maar en bovendien niet goedkoop ook! Voor de Z3 is het ietsje lastiger omdat daar geen OEM projector van bestaat. Ik heb een OEM frame gebruik en er een projector naast gebouwd, daarna electronica ingebouwd. De electronica is niet zo moeilijk maar het richten wel. Ik kon richten adhv de OEM projector maar als je van scratch bouwt moet je dus eerst je unit fixeren op je test setup en dan aftekenen op de muur. Dan gaan retrofitten en steeds blijven testen of de aim goed is. is te doen hoor maar arbeidsintensief. Reken op een paar dagen werk en de volgende onderdelen:

-Oem units, je hebt een spare set nodig, geen idee wat ze 2e hands kosten. Die mag je dan zelf aanleveren.

-4x FX-R projectors, 220 euro

-4x Morimoto ballasts, 200 euro

-4x shrouds, 75 euro

-4x D2S lampjes, 260 euro

-bekabeling, ik heb die laten maken adhv mijn schema, 15 euro

-verzendkosten vanuit VS, Duitsland.

Als je meer dan 1000 euro over hebt dan is het idd een idee zo'n quad set. Als je geen haast hebt wil ik er wel over denken. Moet alleen eerst nog wat andere dingen afmeken voor m'n eigen auto :D

Oja, de aansluiting:

Dimlicht is de buitenste set projectors. Mistlicht is de binnenste set. Bij grootlicht gaan de shutters van alle projectors open ongeacht welke er op dat moment branden. stadslicht is geelimineerd. Daarvoor heb ik de Angel eyes. (die fungeren als DRL's)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
-Oem units, je hebt een spare set nodig, geen idee wat ze 2e hands kosten. Die mag je dan zelf aanleveren.

-4x FX-R projectors, 220 euro

-4x Morimoto ballasts, 200 euro

-4x shrouds, 75 euro

-4x D2S lampjes, 260 euro

-bekabeling, ik heb die laten maken adhv mijn schema, 15 euro

-verzendkosten vanuit VS, Duitsland.

Als je meer dan 1000 euro over hebt dan is het idd een idee zo'n quad set.

Ik heb wel al een spare set, maar of ik er +€ 1000,- :D voor over heb dat weet ik nog ff niet.. :angry:

dat vind ik toch wel serieus veel geld voor zo'n upgrade :hamer:

Als ik naar jouw output foto's kijk, dan lijkt het alsof jouw mistlampen ook als dimlicht fungeren ze geven het zelfde lichtbeeld alleen iets dichter tegen elkaar aan.

Er komt trouwens wel serieus veel licht af, als je ze alle twee aan hebt staan.. :lol: kun je nagaan als je je grootlicht aan zet!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.