Ga naar inhoud

Deurpinnetje naar binnen gevallen.


Astrid

Aanbevolen berichten

Ik opende gisteren mijn deur en zag dat het pinnetje van de deur niet gelijk meebewoog met die van de bijrijdersdeur. Maar ik kon de deur nog wel op afstand openen en sluiten. Bij een tweede poging ( ik had er inmiddels weer een stukje mee gereden) zag ik het pinnetje helemaal in de deur vallen. Ik kan er op het forum niets over vinden.

Is er iemand bekend met dit probleem?

Weet iemand wat ik er (evt zelf) aan kan doen?

Fijne dag!

Astrid

Link naar reactie

klinkt niet als bekend,maar je deur zal even open moeten.

dat wil zeggen de binnenbekleding eruit.

op zich niet moeilijk,achter de afdekking van de handgreep zit een schroef (torx) en de deuropener heeft een dopje met daarachter een schroefje ,haal de opener eruit en klik de kapel los.

dekseltje airbag lospeuteren daar zit ook een torx schroef achter(heeft verder niets met de airbag te maken.

en dan de bekleding van onderaf beginnen los trekken,het beste doe je dat met een platte plastic wig oid en dan wanneer alles los is de bekleding naar boven toe wegnemen.

nu kun je bij het binnenste van de deur,voorzichtig de afdichting ter plekke van war je zijn wilt open snijden en kijken of je dan het probleem ziet en kunt oplossen.

de sneden in het schuim kun je met ducttape dichtplakken..

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

^Maar wat is "helemaal in de deur vallen"? Betekent dit dat je het van boven ook niet meer ziet (en het dus vermoedelijk ergens binnen in de deur ligt), of ziet het er uit alsof de deur op slot is? :kopfkratz:

Link naar reactie

@Sandere39

Het lijkt me best een klusje voor de eerste keer maar ik ga het samen met Leo proberen. Bedankt voor de uitleg.

@Maurits

Het pinnetje is inderdaad echt in de deur gevallen. Ik heb het zien gebeuren.

Link naar reactie

het klinkt allemaal erg eng maar in de praktijk heb je met tien minuten een deurbekleding eruit hoor,je moet alleen even weten hoe het zit.

mocht je toch de airbag los willen maken om erbij te komen of zo,maak dan eerst de minpool van de accu even los.

mogelijk is het armpje waar het pinnetje mee in het deurslot bevestigd is uit zn houdertje geschoten.

  • Like 1
Link naar reactie

Een heel handig filmpje waarop ook te zien is waar het bij ons waarschijnlijk aan schort.

Bedankt Brokkepiloot.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.