Ga naar inhoud

Enkele vragen en antwoorden over de verschillende Z4 E85 modellen


Aanbevolen berichten

  • Administrator

Tenzij handmatig dus. Daarvan kan ik - misschien wel als enige voormalige eigenaar van een E85 met handbediende kap op dit forum - zeggen dat die ook prima werkt. Is anders dan bij veel cabrio's van andere merken maar één enkele centraal geplaatste handle. Kun je dus ook al rijdend met één hand aan het stuur openen.

Oh en alarmklasse I is alleen een startonderbreker. Die hoef je niet SCM te laten keuren ...

Link naar reactie

Thanks. De handmatige heb ik meerdere keren al gezien en bediend. Deze kan ik echter niet zittend vanuit de stoel aan de achterkant dichtklikken of opentrekken. Dat komt omdat het windscherm in de weg zit en iets te hoog is. Ik zal dus altijd uit de auto moeten stappen of heb je daar een truc voor? Ik ben nl. ook niet de langste (maar ook niet de kortste). ;) Bij sommige roadsters kun je het windscherm omlaag kantelen. Kan dat ook bij de E85?

aangepast door Ronlittle
FQVWD
Link naar reactie
  • Administrator

Helemaal dichtklikken is ook niet nodig. Dak komt toch niet terug omhoog als je rijdt. Die laatste paar cm tot de vergrendeling is puur optisch. Windscherm kun je niet kantelen. Rijdend omhoog is inderdaad wat moeilijker ...

Link naar reactie

Wat ik me afvraag is of de dashboard trims allemaal van plastic zijn of zijn sommige uitvoeringen van echt aluminium? Ik bedoel dan de originele en niet de after market, mochten die bestaan.

Link naar reactie
  • Administrator

Aluminium is in ieder geval metalig. Of het per se aluminium is weet ik niet. De rest (hout / pianoglans) is gespoten op dat zelfde metaal.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nog bezig met mijn zoektocht kom ik nu tot de volgende vragen, met name over het "multimediasysteem":

1. Ik heb gezien/getest dat de stereo-installatie van de facelift, mp3's (kwalitatief zeer goed!) afspeelt. Is dit ook het geval bij alle pre-facelifts vanaf 2003? Zo niet, zijn er andere mogelijkheden om mp3's af te spelen, bijv. via een aux-ingang of adapteraansluitingen?

2. Zit er veel verschil in het navigatie pro-systeem vanaf 2003 t/m 2009 zowel hardware- als softwarematig? Van buiten zie ik zelf nl. geen verschil maar ik kan me goed voorstellen dat er veel upgrades zijn geweest in die 6 jaar. Verder, werken de oudere bijv. heel traag?

3. Wat is jullie ervaring met de navi pro? Vinden jullie het een must? Is het systeem naast navigeren ook handig voor het bedienen van muziek, telefoon, etc?

4. Indien er telefoonvoorbereiding aanwezig is. Wat zullen de kosten ongeveer zijn van het geschikt maken voor handsfree bellen?

5. Waar plaatsen jullie je mobiel want de ruimte in een E85 is zeer beperkt. In het sigarettenbakje past mijn toestel er helaas net niet in.

Link naar reactie
  • Administrator

Als je een beetje handig bent, hang je aan de alsnog in de radio van je prefacelift ingeplugde AUX aansluiting (met de juiste electronika in de kabel) een hapklare bluetooth ontvanger. De geluidskwaliteit is dan - in ieder geval bij een radio met DSP - zo goed als die van de MP3's op je telefoon / Ipod zelf. Het enige dat je hiervoor hoeft te kunnen is je radio uitbouwen en een paar pinnetjes in een stekkerblok ompluggen ... Genoeg over geschreven op dit forum. Zoek en gij zult vinden.

Overigens is de AUX insluiting in een fl géén optie, maar standaard vanaf ergens in 2007.

Link naar reactie

Ik zie in het topic "Show me your wheels" dat er velgen van de E89 onder een E85 zijn geplaatst. Hoe kan dit? Zijn de velgen hiervoor aangepast of hebben ze dezelfde afmetingen/boringen?

Verder, passen de velgen van de E90 t/m E92 standaard onder de E85?

Link naar reactie

Ok, goed om te weten. Thanks!

Trouwens, de zoektocht is geslaagd. Ik ben eigenaar van een z4! De auto moet nog worden afgeleverd. Foto's volgen later.... :)

Iedereen super bedankt voor alle tips, ervaringen etc.!!! Wie weet komen binnenkort nog wat mods.

aangepast door gsk
Link naar reactie
  • Administrator

Trouwens, de zoektocht is geslaagd. Ik ben eigenaar van een z4! De auto moet nog worden afgeleverd. Foto's volgen later.... :)

Heel goed. Doe dat dan wel even in een eigen, nieuw te openen voorsteltopic in de Members Gallery en niet in dit topic dat van het weekend is uitgekleed tot vraag en antwoord.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.