Ga naar inhoud

Taxatie rapport


Aanbevolen berichten

Waarde forum vrinden en vriendinnen,

Twee weken geleden viel mijn oog op de dagwaarde van de Z3M welke was vermeld op mijn Casco verzekeringspolis van mijn nieuwe verzekeringsmaatschappij: 2.750,- .

Dat leek mij toch echt een beetje te zot. Nette Z3M 's lopen eerder rond de 15 - 20K plus.

Nu weet ik dat alle verzekeringsmaatschappijen echt hele fijne, betrouwbare en integere instituten zijn die alleen maar het beste voor hebben met hun klanten en totaal geen eigen belang hebben maar leek het me toch goed om even contact met hen op te nemen.

De eerste reactie was eeeh, eeuhhh, tja, eh, we halen het uit een externe bron, etc. etc. bla, bla. We wisten niet dat uw auto zoveel waard was. moeilijk, Heeft u een taxatie gedaan?

Ok, dat is zo fijn van verzekeringsmaatschappijen: ze zijn altijd zo lekker transparant. Als je deze zin door Google translate haalt, krijg je als resultaat: We gaan uw vraag door onze standaardvertragingsmodule halen, daarna de ambtelijke polismodule en tenslotte de kleine lettermodule. We hopen u professioneel dusdanig te ontmoedigen dat we niets hoeven te doen en vooral niets hoeven uit te betalen.

Ik heb natuurlijk geen tijd en zin in deze flauwekul en de kortste weg is een taxatie door een gerechtelijk beëdigde en gecertificeerde Makelaar- taxateur op het gebied van motorvoertuigen.

Zo gezegd, zo gedaan. Laat er nou in de regio een hele goede taxateur beschikbaar te zijn die voldoet aan de eisen en ook nog eens een zeer billijk tarief vraagt. Hij heeft een fraai rapport gemaakt voor de verzekeringsmaatschappij.

taxatie_zps41439176.jpg

Als er meerdere forumleden zijn die een officieel taxatierapport van hun speeltje wensen, is hij bereid om voor het forum een tarief van 90,- per taxatierapport te hanteren.

Bij deze dus de vraag: Zijn er forumleden die behoefte hebben aan een taxatie rapport van hun Z tegen dit tarief?

Link naar reactie

Leuk....heb ooit bij de Knac 15 k opgegeven, maar dat zal inmiddels wel wat meer zijn ( hoop ik ).... Ik heb er wel 90 voor over......

aangepast door pampus
Link naar reactie
  • Administrator

Ik zou graag willen, maar ik denk dat de taxatiewaarde bij die van mij lager ligt dan de kosten :171:

Link naar reactie

Ik weet niet wat mijn ZZZ nog waard is, ikzelf denk een euro of 6-7 K

maar als jouw ZZZ :m: voor € 2.750,- :blink: in de dagwaarde lijst staat,

moet ik volgens de verzekering wellicht geld meenemen als ik ooit ga claimen.

Dus om bij schade, gezeik bij de verzekering voor te zijn, is me dat die € 90,- wel waard.

  • Like 1
Link naar reactie

Ik kreeg een vriendelijke tip dat Yangkie dit topic had geopend, goede timing & goed initatief!

De Z is net terug van zijn eerste bezoek (sinds ie van ons is) aan een schadeherstel bedrijf: motorkap, kofferbak-klep, spatscherm rechts-achter, voor- en achterbumper zijn gespoten. Dus nu de taxatie nog en dan (eindelijk) verzekeren als youngtimer, de max op kilometers is nu geen issue meer!

"In de regio" is natuurlijk ergens midden in het land neem ik aan? Ik hoor het graag.

Link naar reactie

Denk dat het ook zinvol is om af en toe een advertentie op Marktplaats,van een vergelijkbare auto, op te slaan/af te drukken.

Link naar reactie

Hoe lang blijft zo'n taxatie geldig? Kan me voorstellen dat verzekeringen volgend jaar bijv weer gaan zeggen: ja maar meneer dat was in 2014, we leven nu in 2015 dus ja dan heeft u te maken met onze berekende dagwaarde. Het blijven immers verzekeringen.

Neem dus aan dat je dan ieder jaar de taxatie opnieuw moet laten uitvoeren, of niet soms?

Link naar reactie

Hoe lang blijft zo'n taxatie geldig?

Het rapport dat ik in 2010 heb laten maken bij Steijn Taxaties (http://www.steijntaxaties.nl/) was 36 maanden geldig.

Ik ben benieuwd wat de Z deze keer waard gaat zijn. De staat van het lakwerk is nu beter, maar het is niet meer allemaal "ab werk" lak. In vier jaar tijd zijn er natuurlijk weer een aantal coupe's naar de sloop/om boom gevouwen/ver-petje-d, dus de waarde van eentje in originele staat zou hoger moeten zijn. Maar het is wat Arno zegt: iedere euro meer taxatiewaarde betaal je straks ook aan de verzekering.

Een vriend van me heeft een aantal klassieke Lancia's en een youngtimer (Kappa Coupe vijfpitter) en hij heeft al zijn taxaties laten uitvoeren bij http://www.gratamaluxwoldataxaties.nl/. Ik heb ze een bericht gestuurd om te zien wat de mogelijkheden zijn. Steijn zal ik ook nog eens vragen, als ze je wagen als een eerder hebben getaxeerd krijg je korting.

@Ruud, leuk dat jij weer even langskomt :thumbup:

@Roger, leuk dat er nog steeds een forum is om langs te komen!

  • Like 1
Link naar reactie

En wat nu ? Sta ik helemaal te popelen, maar weinig taxateur ???

Link naar reactie

Inmiddels een prijs opgevraagd bij Gratamaluxwolda (€155) en Steijn (€130, indien de auto al eens daar getaxeerd is), beide voor on-site taxaties.

Het "onsite" deel is natuurlijk wel praktisch, je hoeft er niet naar toe te rijden en ook geen dag vrij te plannen. Dus Steijn komt dus binnenkort een keer taxeren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.