Ga naar inhoud

Velgen ET20 op achteras ZZZ


ZZZ 3

Aanbevolen berichten

Even een vraagje aan de techneuten onder ons.

De huidige OEM velgen van mijn ZZZ 2.2i met M-onderstel hebben een ET waarde van 41 (8, 5J X 17)

Kan ik op de achteras ook OEM velgen zetten met een ET waarde van 20 (8J X 17). Deze komen van een 5-serie E39.

ET 20 wil toch zeggen dat de velgen t.o.v. de ET41, 21mm meer naar buiten toe komen toch ?

Ik hoor graag of het kan wat ik wil.

Robert

aangepast door ZZZ 3
  • Like 1
Link naar reactie

Klopt. Ik heb m3 velgen met achter et 26 onder mijn z3 2.8 2000. Dat is op het randje. Er is hier al heel veel over gesproken maar ik begrijp jouw probleem. Kijk eens onder topic willem's velgen dilemma misschien dat je daar antwoord kan vinden. Ik heb ook lopen klooien met die et waarde maar een et20 waarde onder een z3 is te veel naar buiten maar heb nog nooit gezien of gelezen dat het wel kan.

Een z3 wide body is breder dan een standaard 3 serie. Een m3 is breder vandaar dat de et26 daarop is afgemeten. Ik heb het ook van hier. Correct me if iam wrong.

aangepast door Driez
Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb een spacer van 20mm achter liggen met de ET41 velg erop, dus nu een ET van 21. Kan prima. Bovenkant band valt net een paar mm binnen spatbordrand. Hoe het precies met de J waarde zit durf ik zo ff niet te zeggen. Lijkt mij dat het zou moeten kunnen omdat het een 8j ipv 8.5j is.

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

. Een m3 is breder vandaar dat de et26 daarop is afgemeten. Ik heb het ook van hier. Correct me if iam wrong.

De M3 is niet persé breder maar heeft een kortere achteras...evenals andere M's ..vandaar dat het daar wel past.

Link naar reactie

Kijk hier (www.willtheyfit.com) eens. Kan je precies de verschillen van velgen in relatie met je banden uitrekenen. Het programma geeft exact aan hoever eea afwijkt van de huidige situatie.

Ikzelf heb 8,5Jx17 ET41 achter met 245x40x17 en 10mm spacers. Past net op een FL. Ik schat in dat je hele smalle banden op je gewenste combinatie moet zetten om het in de wielkast te laten passen. Tenzij je de rand omlegd of de wielkast laat uittrekken.

Link naar reactie

De velg alleen meten is niet voldoende om te bepalen of het binnen het scherm past. Je moet ook de maat van de band meenemen omdat die buiten de velg uitsteekt. Vergeet overigens niet om de engelse/amerikaanse maten in te voeren, dus met een decimaalpunt ipv een komma want anders rond het programma af op het 1e cijfer en neemt de decimaal niet mee.

Link naar reactie

Dank jullie wel voor de reacties.

Ben er inmiddels achter dat de velgen van de E39 met ET20 het niet gaan worden.

De ET waarde is nog niet het grootste probleem, het naafgat van 74,1 mm verschilt nl. ook t.o.v. de velgen voor de ZZZ (72,5 mm),

waardoor ze in feite te ruim zouden kunnen zitten en dus niet gecentreerd, met alle gevolgen van dien.

Kan dus een slotje op.

Link naar reactie

Geen probleem bij mij zitten ze voor en achter velgen ET20 banden maat 205x16 achter past het precies

Voorkant steekt uit1,5 cm. (last van modder e.d.) dus achter gaat prima.

gr. Guus

Link naar reactie

De ET20 (E39) velgen heb ik maar niet aangeschaft. Ik durf het met centreer-ringen niet helemaal aan.

Ik heb een setje TMP wheelspacers van 12mm met verlengde wielbouten gekocht voor de achteras en deze gemonteerd.

2014-05-07100119_zps6df7ef94.jpg

Kan dus een slotje op.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.