Ga naar inhoud

spruitstuk: welke onderdelen hergebruiken


Aanbevolen berichten

Met men andere wagens heb ik telkens enkel de pakking vernieuwd.

Maar nu voor de beemer weet ik het niet.

Ik veronderstel dat de tapeindes mogen blijven, maar de moeren voor eenmalig gebruik zijn.

Pakking spruitstuk motor zal ik wel vernieuwen.

Maar ben ik best van die ringetjes tussen spruitstuk en middenpijpen ook te vernieuwen?

En wat met die lucht klep?? Ik veronderstel dat daar ook een pakking tussen zit, is die eenmalig gebruik?

Dus effe samengevat wat ik denk dat nieuw moet:

moeren, 6x pakking, en pakking air valve

En heb ik niets over het oog gezien?

aangepast door Brokkepiloot be
Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Wat ga je dan precies doen?

Misschien handig te vermelden welke motor je hebt (ik zie alleen dat je een z4 hebt)

Toen ik m'n spruitstuk heb geupgraded, zat er een dikke aftermarket pakking bij. Ik heb de originele stalen pakking gewoon erbij gestopt (dus dikke pakking èn originele pakking), want daar zit een hitteschildje bij in. (ik heb 'm dus niet vervangen). Ook de moeren en tapeinden heb ik niet vervangen. (moeren zagen er nog goed uit en kwamen relatief makkelijk los. soms kwam er een tapeind mee).

Ik heb wel alle tapeinden even verwijderd en met montagepasta (keramisch) gemonteerd. Net als de moeren.

Pakking tussen spruitstuk en midden stuk zou ik wel vervangen, zeker als je die nog niet los hebt gehad. Als je uitlaat er nog niet af is geweest, hou er dan rekening mee dat je die met wat hitte (brander) los zal moeten halen na al die jaren.

De luchtklep zit niet op het spruitstuk dus die hoeft geloof ik ook niet los. Daar zit een stalen pakkinkje (vergelijkbaar met de spruitstukpakking), en die zijn wat minder kritisch om gelijk te vervangen (maar kan natuurlijk wel).

Naderhand alles uiteraard wel controleren op lekken (en na een tijdje weer; kijken of je nergens roetneerslag ziet)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Dan koop ik enkel de pakkingen.

Supersprint "zonder exrta montage onderdelen" op 2.5 e85

Loskrijgen is geen probleem, eventuele aanpassingen extra deuk of bochtjes extra buigen ligt ook nog in mijn domein.

Tenzij die er zo mooi 100% tussen passen, we zien wel.

Enkel heb ik geen ervaring met bmw, als ik op voorhand wat juiste info heb.

Dan kan het me tijd besparen zodat het van de eerste keer tiptop is :-)

Eraf en erop en zo weer rijden gaan :-)

Veel te mooi weer om met de landrover te moeten rijden wanneer je een cabrio hebt he.

Ow het zou moeten gaan zonder de klep te verwijderen, nog beter!

realy thx

Link naar reactie

Headers/spaghettispruitstuk monteren is wel wat lastiger met die hitteschildjes, maar m.i. wel de moeite waard omdat er extreem veel meer hitte van headers afkomt.

Headers monteren is sowieso lastig, het is lastig sommige moeren weer netjes te monteren, aantrekken op moment is bij sommigen echt onmogelijk (creatief met allerlei dopsleutelsetjes :))

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.