Ga naar inhoud

wie heeft er ervaring met navigatie op iphone


coot

Aanbevolen berichten

Ik heb een Tom Tom start 125, leuk ding maar,

als ik hem op de pc aansluit kan ik geen bestanden van bijv. de paasrit een toerrit laden. :nono:

Nu heb ik een Iphone en er is een Tom Tom app voor verkrijgbaar.

Mijn vraag

Heeft iemand ervaring hiermee en kun je daar wel die bestanden van een rit inzetten?

Of is er een andere navigatie app die beter of goedkoper is en waar je ook die bestanden in kunt zetten.

BVD

Marco

Paasrit in het voorbeeld gaf te veel stress bij Rob, vandaar gewijzigd in een willekeurige toerrit waar bestanden voor beschikbaar zijn

aangepast door coot
Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik heb een Tom Tom start 125, leuk ding maar,

als ik hem op de pc aansluit kan ik geen bestanden van bijv. de paasrit laden. :nono:

Dat ligt niet aan jouw TomTom maar aan het feit dat die bestandjes nog helemaal niet online staan... :171:

Link naar reactie

^ Ligt wel aan de tom tom,

het enige wat dat ding doet als ik m aan de pc hang is gegevens versturen naar tom tom en dat ik updates kan kopen.

Ik ga niet met zo'n tafelblad als jij lopen en wat is Sygic?

aangepast door coot
Link naar reactie

Bij TomTom op android telefoons en volgens mij ook op de iphone, kun je (nog) geen routes inladen. Sygic is ook navigatie software en daar kun je wel routes inladen. Ik weet alleen niet of Sygic er ook voor Apple apparaten is.

Link naar reactie

Je kunt de ritten inladen in de TomTom app op de iPhone maar het is wel omslachtig. Ik heb het een tijd geleden een keer uitgedokterd en ik heb er zelfs een summiere howto over geschreven. Kijk maar op .https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/11790-android-navigatiesoftware/?p=243949

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Ik heb het volgende gedaan:

Sagenland.itn gedownload van Ad Kusters site, met ITN converter omgezet naar Sagenland.itf en gekopieerd naar mijn android telefoon. Sygic gestart en route geladen zonder protesten.

Op een android telefoon kan Sygic inderdaad routes lezen.

57ah.png

Link naar reactie
  • 2 weken later...

OK dat klinkt goed! > Sagenland.itn gedownload van Ad Kusters site, met ITN converter omgezet naar Sagenland.itf

Welke ITN converter heb je gebruikt? (ik heb een Apple IMAC)

afgelopen weekend Sygic gebruikt op iphone 5s met gemaakte route op ipad (gedeeld met iphone via icloud hetgeen goed werkt)

het bewerken vd route op ipad vind ik niet zo handig.

Ik had een gpstrack route nagemaakt op de ipad maar dat was best veel werk, dus ik zou graag een itn > itf convertereren!

Link naar reactie

Kijk ook hier eens naar. Staat bij mij op een S3. Inclusief kaartmateriaal (dus geen internetverbinding nodig) van geheel Europa en als ik om updates daarvoor vraag, krijg ik deze kostenloos. Routes gemaakt met b.v. Tyre of MapSource zijn in te laden en krijg je deze route (dus niet alleen van A naar B, maar een echte route) keurig gepresenteert. Kost zo ongeveer € 35,00 Absoluut waar voor je geld.

http://www.copilotlive.com/uk/

aangepast door Zetter
Link naar reactie

Want als Copilot de itn files leest als route bespaart je dat de conversie naar itf en is dat dus een voordeel van Copilot

Het file-format voor Co-pilot is: *.trp

Maar er is een programma'tje Routeconverter (vindt je hier: http://www.routeconverter.de/releases/en ) die de itn-file leest (Inlezen als: route eigen) en die de conversie naar Co-pilot als één van de vele mogelijkheden automatisch regelt als je kiest voor: bewaar.

Rechtstreeks de itn-file inlezen is volgens mij niet mogelijk. Maar heb dit nooit geprobeerd.

Daarna dien je de file naar je smartphone te kopiëren naar een submap in de Co-pilot map.

Hoop dat je aan deze informatie wat hebt.

N.B. Ieder merk navigatiesysteem heeft helaas nu eenmaal zijn eigen data-formaat. Zal wel met rechten te maken hebben.

aangepast door Zetter
Link naar reactie

Hartelijk dank voor je hulp!

Ik ga verder testen :-) IK heb Copilot gekocht en ziet er goed uit. Groot voordeel van Sygic is wel dat je de gemaakte itf file via icloud of dropbox (dus draadloos) kan inlezen/laden hetgeen wel erg gebruikersvriendelijk is.

grt

Ruud

aangepast door Ruud&Petra
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.