Ga naar inhoud

Remblokken strak tegen remschijf


wkamphuis

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb net mijn voorremmen vervangen, nieuwe schijven en blokken. Tevens de remklauwen een lik verf gegeven. Bij het plaatsen kreeg ik pas met veel moeite de remklauw om de remschijf. De blokken zitten bij stilstand al strak tegen de schijf aan. Uiteraard heb ik de cilinder zo veel mogelijk naar binnen gedrukt. Ik had echt kracht nodig om de klauw om de schijf heen te drukken.

Na een testrit zijn de schijven goed heet terwijl ik de laatste paar km nauwelijks heb geremd.

Vraag, is dit normaal dat de remblokken en schijf pas met moeite om de schijf kunnen ? Ik heb vorige week mijn achterremmen vervangen en de blokken zitten 1 of 2mm los van de remschijf. Het monteren van de achterremmen ging zonder enige moeite.

p.s. De schijven en blokken zijn van Zimmermann en de type nummers van schijf en blokken zijn correct voor de Z4.

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Morgen maar even naar de garage voor een second opinion. Ik heb de remmen een paar maanden gelden nog volledig in en uit elkaar gehaald, zonder duidelijke problemen. Dit nav de rechter voorrem die vastliep en geheel vervangen moest worden.

IMG_1071_zps17c75a68.jpg

Link naar reactie

Zou dit niet allemaal verband met elkaar hebben?

Het klinkt wel allemaal heel toevallig.

Wel netjes geschilderd die klauw trouwens :thumbs_up:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.