Ga naar inhoud

vraagje over een ipod interface


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om een e46 ipod interface in een z3 te gebruiken.
Radio bmw professional rds ziet de ipod interface hij geeft em aan als een cd wisselaar (wat hoort dat doet de e46 ook).
Maar geen geluid heeft iemand enig idee hoe je geluid werkend krijgt het zijn 3 pinnen blauw wit rood wit en bruin wit.
Link naar die interface http://www.schmiedmann.nl/nl/product/9909-nieuw?product=65-41-2-158-973

Groetjes Don

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dat klopt ja alleen ik heb voor een e46 een interface liggen en de connector van de radio is het zelfde.
Daarom vind die em wel alleen ik weet de pinnen van het geluid van de cd wisselaar niet.

Link naar reactie

Waarschijnlijk kan je deze pinlayout aanhouden:

Radio_Head_Unit_Pinout.jpg

En dan zou ik eerst blauw/wit (ik denk dat dat het linker audiokanaal is) op pin1 van het wisselaarblok stoppen, rood/wit (ik denk dat dat het rechter audiokanaal is) op pin2 van het wisselaarblok, en bruin/wit (ik denk dat dat audio-massa is) op pin 6 of pin 7 (ik denk dat die intern doorverbonden zijn). (desnoods beide massapinnen doorverbinden als je op 1 kanaal dus geen geluid hebt)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

kijk dat is een duidelijk antwoord wat jij zegt over die pinnen klopt blauw is links rood is rechts en bruin is idd massa op pin 6 doet die het niet miss pin 7 en stel dat werkt niet wat dan proberen op allebei aan te sluiten of bedoelde je dat niet.want daar zat ik ook aan te denken maar ik dacht eens kijken of iemand ook met dat idee komt.
of bedoelde je dat niet proberen bruin wit op pin 6 EN 7 aansluiten ?

Link naar reactie

Als bruin/wit niet op pin 6 of pin 7 werkt (je hoort in beide gevallen helemaal niets, uit geen van de audio kanalen), dan heeft het ook geen zin om bruin/wit op pin 6 en 7 aan te sluiten.

Als je bruin wit op alleen pin 6 of alleen pin 7 aansluit heb je kans dat de audio aan het linker (of rechter) kanaal niet werkt. In dat geval moet je bruin/wit dus op pin 6 èn pin 7 aansluiten.

Maar de besturing van de ipod werkt dus al wel? Je kan dus ook al nummer skippen etc?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

ja hij herkent em als cd wisselaar en dat hoort ook bij die interface radio uit dan gaat die op pauze radio aan gaat de muziek op afspelen en volgende en vorige werkt idd

Link naar reactie

nog iets er zijn volgens mij ook z3's met een 6 pin en 3 pin connector voor de cd wisselaar,of heb ik het nu fout ?
edit:Ja die is er dus http://de.bmwfans.info/parts-catalog/Z3-Roadster/Europe/Z3_2.8-M52/L-N/browse/audio_navigation_electronic_systems/single_parts_cd_changer_ai/ nu wil ik weten de stekker die in de radio gaat die witte welke van die pinnen is geluid links en welke rechts en welke massa.
als ik die interface audio ook zo aansluit zauw die het moeten doen

aangepast door don1999
Link naar reactie

6 en 3 pins is denk ik allemaal aan de wisselaarkant, waarbij 3 pins denk ik het ibus stekkertje is en de 6 pins het audiostekkertje.

Aan de andere kant van die 6 pins stekker zit gewoon weer een 10 pins rechthoekig blokje.

Zoals dit:

gehele snoertje (onderdeel 65128369853):

20659_x600.jpg

wisselaarkant:

20661_x800.jpg

radiokant:

20660_x800.jpg

Wat de pinlayout van die 6 polige cd wisselaarstekker is weet ik niet, dan zou je de draadkleuren aan de andere kant even moeten vergelijken.

Maar dat 10 polige witte stekkertje is gewoon de pinlayout die ik in mijn eerste post al weergaf (1=links signaal 2=rechts signaal, 6+7=massa)

Maar ik begrijp even niet wat het probleem is. Heb je 'm al proberen aan te sluiten? Krijg je geen geluid?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Idd in ieder geval niet massa op pin 6 dan werkt die niet ik zal dadelijk massa op pin 7 is proberen

(Heb het geprobeerd op de radio BMW pro rds die in de e36 cabrio zit maar die radio zit ook in beide z3's)

aangepast door don1999
Link naar reactie

En ja hij doet het prima :)

Allebei de kanten geluid op pin 6 nu wel mmm vreemd de e36 stond nu niet thuis dus had ik de z3 radio zelfde radio in de e46 compact gedaan en ja hij doet het dus voor mensen die een originele BMW interface in hun z3 willen kunnen een e46 interface bestellen op internet of BMW en kijk in de install handleiding en hij werkt perfect maar alleen op pin 6 kan dat kwaad omdat pin 7 nu niks op zit ?

aangepast door don1999
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.