Ga naar inhoud

Dakmodule probleem van x carstyle


Blackwwz3

Aanbevolen berichten

Van de week de licht en dakmodule ingebouwd van x carstyle. Lichtmodule ging goed, echter met de dakmodule blijf ik een probleem houden.

Het dak gaat open en dicht met tiptoets bediening, en gaat ook open en dicht met rijden. Kan de module gewoon programmeren echter hoe ik het ook probeer, ik krijg het dak niet open of dicht met de afstandsbediening op de sleutel. Wel gaan de alarmlichten knipperen. De draden bij de middenconsole zitten goed verbonden.

Iemand hier ervaring mee? Of een oplossing?

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • Administrator

Zit hem dat niet eerder in de draden die je bij de GM5 module aansluit? Weet je zeker dat die allemaal goed gepind zijn (juiste pinnummer, juiste kleur)? Ik zou dat voor de zekerheid nog eens nalopen.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik weet dat Ruud_19 na een tijdje ook een probleem had met zijn Xcarstyle module en dat hij die heeft terug gestuurd. Ik weet alleen niet wat het probleem precies was. Ruud?

Link naar reactie
  • Administrator

^ Bij mij moet je in totaal drie keer drukken op de afstandsbediening. Dus 1x vergrendelen / ontsluiten en dan nog 2 x hetzelfde knopje. Bij een module die ik installeerde in een andere Z4 ook. Als ik vaker op hetzelfde knopje druk blijft de module gewoon zijn werk doen. Pas als je op het "tegengestelde" knopje drukt stopt de module. Weet je zeker dat jij niet ook met een keertje minder per handeling kunt volstaan Ruud (DRV)? :cool:

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb idd mijn module terug gestuurd was alleen kwijtgeraakt bij TNT.

Na een aantal maanden wilde ik weer eens een nieuwe bestellen maar toen stond plots TNT aan de deur met mijn module.

Is alleen nooit bij xcarstyle geweest, mijn probleem was dat het programeren niet goed werkte (doet het nog steeds niet) maar bij toeval 1 keer wel en staat nu dus goed.

Link naar reactie
  • Administrator

Ah, helaas een ander probleem dus! En heb je al contact gezocht met onze vrienden van Xcarstyle Leon? Zijn aardige lui, dus ze zullen vast willen nadenken over een oplossing. En misschien kennen ze het probleem; het halve Duitse forum heeft deze module ook, dus ze verkopen er genoeg ...

Het is kennelijk wel een vaker voorkomend probleem:

http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/verdeckmodul-will-nicht.96182/#post-1802966

Link naar reactie

Alle mogelijkheden van indrukken van de afstandsbediening geprobeerd, 3 keer, als het ware 4 keer, geen resultaat, ja knipperende alarmlichten maar geen dak dat beweegt.

@Maurits: Ja heb diverse malen gemaild al, echter het blijft stil nu ( geef ze een weekje, misschien zijn ze bezig met een oplossing nml), dan zal ik ze nogmaals contacten.

Omdat het nu even stil blijft bij hun vandaan dacht ik eens kijken of er meerdere hier zijn met problemen met de module

Link naar reactie

jammer dat het tegen zit.

ik de antwoorden die je wel kreeg ,werden daar oplossingen of zaken die gecontroleerd moesten worden genoemd?

je zou zeggen dat je na het opvolgen van die controles kan vragen of je de module even op mag sturen.

anders maar even bellen dat werkt vaak directer.

Link naar reactie
  • Administrator

Oh en wat mij ook nog te binnen schoot: heb je geprobeerd wat er gebeurt als je de accu langdurig ontkoppelt (bijvoorbeeld een uurtje)? Dan worden in ieder geval de programmeerbare instellingen van de module gereset, misschien maakt dat hiervoor ook nog iets uit ...

Link naar reactie

@ruud, nee die gaan ook niet naar beneden alleen de alarmlichten gaan dus knipperen verder hoor en zie ik niets.

@sander, ik heb nog geen enkel antwoord en of suggestie ontvangen, dus nog even wachten. Bellen kan wel, maar mijn duits is niet super, zeker me technische duits niet. Stekker zal ik gaan proberen over 2 weken haha. Nu even druk met de zzz klaarmaken voor overdracht.

@maurits, gaan we ook testen.

had ook problemen met de lichtmodule, nadat ik de z uitgelezen had werkte hij perfect. De z onthoudt nml elke onderbreking of stekkertje dat los is geweest valt me op bij uitlezen.

Na uitlezen bleef de dakmodule hetzelfde probleem houden, dat is niet veranderd.

Bedankt voor zover alvast voor het meedenken

Link naar reactie

je moet wel altijd de accupool losnemen bij werk aan de electra hoor,en dan onthoud de auto ook niets!

krijg je ook geen storingen.

wel vreemd dat je geen antwoord krijgt dat ben ik niet gewend van ze!

aangepast door sandere39
Link naar reactie

je moet wel altijd de accupool losnemen bij werk aan de electra hoor,en dan onthoud de auto ook niets!

krijg je ook geen storingen.

wel vreemd dat je geen antwoord krijgt dat ben ik niet gewend van ze!

Heb inderdaad de accupool losgehaald voordat ik aan de electra ging werken, doe ik standaard.

Echter al lees ik de auto uit met DIS dan kan je zien dat de auto ondanks dat er geen spanning opstond ziet dat je een stekker heb losgetrokken.

Kon precies uit de DIS halen dat ik het klokkenhuis had losgehaald, de gm5 module en de stekker van de middenconsole.

Het is me wel vaker opgevallen dat het toch geregistreerd wordt ergens, toen ik me carkit ging inbouwen zag je ook op de DIS dat me radio los geweest was.

Misschien registreert die het wel omdat ik de massa loshaal ipv de pluspool ( moet niet uitmaken volgens mij), ik weet het niet, maar zodra ik iets doe aan de electra in de auto, met de accupool los, zie je het gewoon terug bij uitlezen.

Andere vraag, heeft iedereen de module vastgezet met de scotchlokjes? of zijn er ook die alles gesoldeerd hebben?

Ben niet een zo'n fan van scotchlokjes, gaan nml altijd etteren op den duur, misschien dat daar nog iets inzit.

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie
  • Administrator

Mocht ik nooit gebruiken toen ik nog "stereo's" en alarmen inbouwde

Dus gebruik ik ze nu nog niet

Link naar reactie

Mocht ik nooit gebruiken toen ik nog "stereo's" en alarmen inbouwde

Dus gebruik ik ze nu nog niet

Mijn ervaring dus ook. Heb ze nu wel gebruikt met de bedoeling het laterbte solderen. Was om eerst te kijken hoe en of allles werkte. Maar ben bang dat er misschien wel wat in kan zitten. Mijn ervaring slechte contacten en of op den duur storingen.

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.